اسکای نیوز گزارش داد:

برداشته شدن تحریم‌ها و خیزِ ایران برای داشتن اقتصادی پویا

اسکای نیوز تاکید کرد برداشته شدن تحریم‌ها دورنمای اقتصادی ایران را به یک باره تغییر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اسکای نیوز در گزارشی درباره انتخابات ایران گفت: در دیپلماسی بین المللی به ندرت پیش می آید توان تغییر زندگی همه در یک کشور وجود داشته باشد، اما ایرانی ها چنین تصوری از زندگی پس از تحریم ها دارند. روزنامه های داخل ایران از این اتفاقات به عنوان عصری جدید برای ایران استقبال کردند. از "محمدجواد ظریف،" وزیر خارجه ایران به عنوان قهرمان در ایران استقبال شد. حسن روحانی با وعده بهبود روابط ایران با جامعه جهانی رأی آورد. او گفت اینها صفحات طلایی در تاریخ ایران هستند. برداشته شدن تحریم ها، دورنمای اقتصادی ایران را به یک باره تغییر داد. ایران می تواند از منابع عظیم نفتی خود بهره برداری کند. ایران گفته است به زودی یک میلیون بشکه نفت بیشتر تولید و وارد بازار می کند. این خبر خوبی برای مصرف کنندگان غربی است زیرا در نتیجه ورود نفت بیشتر به بازار بهای نفت نیز پایین تر می آید. در عین حال شرکت های اروپایی بیشتری نظیر ایرباس می توانند از این مسئله نفع ببرند. ایران قراردادی برای خرید یکصد و چهارده فروند هواپیما از ایرباس امضا کرده است. 

کشورهای امضا کننده توافقنامه هسته ای با ایران معتقدند تا اینجا ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است. دستگاه های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در تاسیسات هسته ای ایران نصب شده است، این امکان را به دانشمندان می دهد تا مرتب سطح اورانیوم غنی شده در ایران را زیر نظر داشته باشند. 

البته بی اعتمادی میان ایران و آمریکا نتیجه ده ها سال تنفر از یکدیگر است و از انقلاب اسلامی و گروگانگیری در سفارت آمریکا در تهران نشأت می گیرد. با گذشت بیش از سی سال از آن اتفاق، آمریکا و ایران هنوز هیچ روابط دیپلماتیک رسمی ندارند و هنوز تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران برقرار است. اما تحولات اخیر نشان از گرم شدن نسبی در روابط دو کشور دارد. تا چند سال پیش حل سریع ماجرای ملوانان آمریکایی که به اشتباه وارد آب های ایران شده بودند، امکانپذیر نبود. همچنین ایران و آمریکا زندانیان خود را با یکدیگر مبادله کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار