زاهدان؛

نشست مشورتی مسئولان پروژه «منارید»

نشست مشورتی مدیر اجرایی و كارشناسان دفتر استانی پروژه منارید سیستان و بلوچستان با اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل برگزار شد.

نشست مشورتی مسئولان پروژه «منارید»به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان، ششمین نشست مدیر اجرایی و کارشناسان دفتر استانی پروژه منارید سیستان و بلوچستان با اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل در دفتر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر سروری ­نژاد، مدیر اجرایی دفتر استانی پروژه منارید، کارشناسان پروژه در استان، سرپرست معاونت  پژوهش و فناوری دانشگاه زابل، دکتر مدرسی مجری تهیه سند راهبردی مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و توسعه پایدار حوزه آبخیز بهاباد استان یزد و تعدادی از اعضای هیأت علمی عضو کار گروه‌های تهیه کننده پروپوزال و سند راهبردی پروژه منارید در سیستان تشکیل شد.
 
دکتر محمداله بخش سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه زابل در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست ارائه دستاوردهای اجرای پروژه منارید در استان یزد و انتقال تجربیات اجرای پروژه در این استان به اعضای کار گروه­ های تهیه کننده سند راهبردی پروژه منارید در سیستان می باشد.
 
دکتر سروری نژاد مدیر اجرایی دفتر استانی پروژه منارید نیز دیکر سخنران این نشست بود که به تشریح برنامه های انجام یافته در روستاهای هدف سیستان پرداخت و بر تهیه سند راهبردی برای نهادینه شدن اهداف در برنامه ­های پروژه منارید در بلند مدت تأکید کرد.
 
دکتر مدرسی مجری تهیه سند راهبردی مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و توسعه پایدار حوزه آبخیز بهاباد استان یزد نیز به بیان تشریح اصول کاربردی تهیه سند راهبردی پرداخت و چالش های پیش رو در مسیر تدوین سندهای راهبردی و راهکارها را توصیف نمود.
 
دکتر مدرسی افزود :هدف نهایی پروژه بین المللی منارید الگوسازی و مدل سازی برای توسعه پایدار و تعمیم و گسترش آن به سایر نقاط می­ باشد.

وی یادآور شد که هدف اصلی پروژه منارید وارد شدن به امور اجرایی پروژه­ ها در سطح وسیع نبوده و فقط به دنبال یافتن الگوهای مناسب و قابل اجرا در هر منطقه است.
 
در پایان نشست نیز هر یک از اعضای هیئت علمی حاضر در نشست به بیان دیدگاه های خود در خصوص پروژه منارید در سیستان پرداختند و پیشنهادهایی را برای تقویت وضعیت موجود و رفع نقاط ضعف اجرای پروژه در منطقه پرداختند.
 
لازم به ذکر است پروژه بین­ المللی تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی (MENARID) محدوده ای به وسعت بیست هزار هکتار در سیستان را شامل می­ شود که شروع آن از سال 2012 است و تا سال 2017 ادامه خواهد شد که گستره ای اجرای این پروژه یک شهر و بیست روستا از توابع شهرستان هامون را شامل می­ شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: دانشگاه ، پروژه ، استانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار