کرمان؛

برگزاری آزمون کتبی حفظ قرآن در کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: آزمون کتبی بزرگترین رویداد قرآنی کشور در 30 پایگاه استان کرمان ساعت 9 صبح 13 اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

برگزاری آزمون کتبی حفظ قرآن در کرمان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قاسمی‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان دیروز، 8 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طی چهار سال به عنوان کسی که می‌خواهد فرمایش رهبری را مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم لبیک گوید، وارد این عرصه شده و تاکنون تربیت یک میلیون حافظ در این زمینه انجام شده است.

وی تصریح کرد: این طرح در 4 سال بعدی با شکل جدید انجام می‌شود که کارشناسان در حال برنامه‌ریزی آن هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: آزمون کتبی بزرگترین رویداد قرآنی کشور در 30 پایگاه استان کرمان ساعت 9 صبح 13 اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده با اشاره به ضرورت تبلیغ چنین رویدادهایی بیان کرد: آزمون فقط مربوط به حافظین است و مربیان قرآنی نمی‌توانند شرکت کنند زیرا آزمون آنان در اوایل سال آینده برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در سال جاری نسبت به سال قبل اضافه‌تر از سهمیه سازمان اوقاف کار انجام دادیم و 12 هزار و 500 نفر در طرح شرکت کرده و کسانی که در آزمون شفاهی نمره کسب کنند، موفق به حضور در آزمون کتبی خواهند شد، سال قبل 8 هزار نفر شرکت کننده داشتیم.

وی تصریح کرد: استان کرمان جزو چهار استان اول کشور است که در زمینه انجام طرح تربیت حافظان قرآن کریم سهمیه خود را تکمیل کرده است.

حجت‌الاسلام قاسمی زاده بیان کرد: سال گذشته از 12 هزار کسانی که بالای 70 امتیاز کسب کرده بودند، با قرعه کشی، جوایزی از جمله دو کمک هزینه سفر عمره، 14 کمک هزینه سفر عتبات عالیات، 25 سفر مشهد مقدس و 25 قلم قرآنی در استان اعطا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه دوم در سراسر بقاع متبرکه در کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 23 اسفندماه جاری و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در 30 بقعه استان کرمان مانند سال‌های گذشته مراسم برگزار خواهد شد و در سال جاری همچنین برای 15 بقعه دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده تصریح کرد: همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران برای عصر روز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود و در این روز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) نیز در 30 بقعه در سطح استان کرمان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: حدود 15 هزار نسخه کتاب و بروشور به ویژه در زمینه خطبه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س) چاپ و بین مردم توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: در ایام فاطمیه 130 نفر روحانی به حوزه‌های بقاع متبرکه و مناطق مورد نیاز استان کرمان اعزام خواهند شد و در سراسر سال 500 نفر روحانی از قم و همین تعداد از روحانیون مرکز و شهرستان‌های استان کرمان در ایام تبلیغی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار