آسیب پذیرترین کشورهای آسیا از نظر سایبری کدامند؟

در یک مقاله ارائه آسیب پذیرترین کشورهای آسیا_پاسیفیک در زمینه سایبری معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسیب پذیرترین کشورهای آسیا_پاسیفیک  شامل کشورهای  ژاپن، استرالیا، سنگاپور، کره ی جنوبی و نیوزلند هستند.

به استناد مقاله ی شرکت Deloitte با عنوان "دورنمای دفاعی کشورهای حوزه ی آسیا- پاسیفیک در سال 2016" ، این 5 کشور در مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی از بیشترین میزان آسیب پذیری در برابر حملات سایبری برخوردار اند، به نحوی که بر اساس شاخص آسیب پذیری تعیین شده از سوی Deloitte، کشورهای ژاپن، استرالیا، سنگاپور، کره جنوبی و نیوزلند به دلیل داشتن بیشترین میزان وابستگی به تراکنش های مبتنی بر اینترنت، 9 برابر بیشتر از سایر کشورها در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند.

با این حال کشورهایی مثل هند و چین با وجود پرجمعیت بودن، به دلیل داشتن کمترین تعداد زیر ساخت و سیستم دولتی متصل به اینترنت، از میزان آسیب پذیری کمتری در برابر حملات سایبری برخورداراند.

Bryce Boland افسر ارشد فنی حوزه ی آسیا- پاسیفیک در شرکت FireEye معتقد است که این 5 کشور نه تنها دارای طیف گسترده یی از آسیب پذیری ها هستند، بلکه به شدت از ناحیه حملات سایبری مورد تهدید هستند.شاخصی که از سوی Deloitte برای ارزیابی میزان آسیب پذیری این 5 کشور در برابر حملات سایبری مورد استفاده قرار گرفت بر اساس عواملی همچون میزان وابستگی به تراکنش های مبتنی بر اینترنت، تعداد مشترکین تلفن همراه، تعداد سرورهای امن اینترنتی، عمومیت استفاده از باند پهن و نرخ استفاده از اینترنت تعیین شده است.

با این حال این شاخص فاقد جنبه های کلیدی آسیب پذیری ملی مثل تعیین سطح امنیتی، اتخاذ اقدام متقابل مناسب و تعداد دقیق سیستم های نظامی و دولتی در معرض فضای اینترنت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.