شهردار تهران:

استفاده از 57 واگن جدید در خط 3و4 مترو/24 اسفندماه ایستگاه مهرآباد افتتاح می‌شود

شهردار تهران گفت:57 واگن جدید در خط 3و4 متروی تهران استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از 57 دستگاه واگن مترو تهران و حومه در جمع خبرنگاران با بیان این که طبق روال هر ساله شهرداری تهران در آغاز سال تحصیلی جدید و وارد شدن به سال جدید شمسی بهره برداری از واگن‌های مترو را در دستور کار دارد، اظهار داشت: هدف از این امر افزایش سفرها است.

وی با تاکید بر این که با ورود 57 دستگاه واگن جدید به خطوط مترو و 200 هزار سفر به ظرفیت مترو اضافه می‌شود، افزود: چهار واگن خط فرودگاه مهرآباد تا 24 اسفند ماه همزمان با افتتاح ایستگاه مهرآباد به بهره برداری می‌رسد و با افتتاح این خط آن را به خط 3 متصل می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان این که در خط فرودگاه مهرآباد واگن‌های بدون راننده و با راننده ظرفیت را برای جا به جایی مسافران فراهم می‌کند، تصریح کرد: در بحث مربوط به افزایش ظرفیت‌ها  زیرساخت‌های خوبی را در سطح شهر شاهد هستیم.

قالیباف با تاکید بر این که هر دو دقیقه یک قطار در ایستگاه خواهیم داشت، یادآور شد:  ما این ظرفیت را داریم که فاصله قطارها را برای شهروندان تهرانی کاهش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت 1200 واگن در خطوط متروی تهران گفت: می‌توانیم بیش از 3 هزار واگن بسازیم و جا به جایی مسافران را از 3500 هزار نفر در روز به 7 میلیون نفر افزایش دهیم.

شهردار تهران به گسترش خط 7 و 6 متروی تهران اشاره کرد و افزود: با افتتاح این دو خط می توانیم فاصله قطارها را به دو دقیقه کاهش داده و 10 میلیون مسافر  را در سطح شهر تهران جا به جا کنیم.

قالیباف با تاکید بر این که دولت قول خرید هزار دستگاه واگن مترو برای سال آینده را به شهرداری تهران داده است، تصریح کرد: با این امر می توان برای کشور اشتغال زایی فراهم کرد و در این راستا نیز با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفتگو‌هایی برای فراهم کردن ظرفیت اشتغال انجام شده است.

وی با بیان این که این 57 دستگاه واگن مترو در خط سه و چهار استفاده می‌شوند، گفت: این واگن‌ها تولید داخلی بوده و همچنین با این خطوط می‌توانیم تعداد مسافران و حضور آن‌ها را افزایش دهیم.

شهردار تهران به ظرفیت 60 به 40 برای ساخت واگن اشاره کرد و افزود: بیش از 60 درصد واگن‌ها داخل کشور ساخته شده و 40 درصد از خارج کشور می‌آید اما به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های داخل کشور را به صد در صد افزایش دهیم.

قالیباف با بیان این که خط یک متروی تهران وضعیت مناسبی دارد، یادآور شد: برای ساخت متروی فرودگاه مهرآباد طول خط کمی را به این مترو اضافه می کنیم و همچنین برای آخر سال که شهروندان تهرانی به بهشت زهرا(س) می‌روند این خط را قبل از ده روز پایانی سال باز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در خصوص نمایشگاه شهر آفتاب باید برای چند روزی ایستگاه‌حرم امام خمینی(ره) را متوقف می‌کردیم.

شهردار تهران با اشاره به مشارکت بخش خصوصی یادآور شد: در خصوص بخش داخلی و خارجی اسنادی را تهیه کرده‌ایم که بخش خصوصی بتواند در آن سرمایه گذاری کند همان گونه که در حال حاضر شهرداری برای65 درصد اتوبوسرانی از آن‌ها خدمات می‌خرد، اما نمی‌توانستیم این رقم را افزایش دهیم و نه بودجه و نه اجازه‌اش را داشته‌ایم.

قالیباف با بیان‌ این‌که شهرداری می‌تواند ظرفیت را برای سرمایه گذاری فراهم کند،گفت:بعد از اتمام خط 6 و 7 آماده هستیم تا برای دو خط 9 و 8 از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.

*دعوت از بخش خصوصی در خرید تجهیزات

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 57 دستگاه واگن مترو تهران و حومه ضمن تشکر از حضور مردم برای حماسه‌ای که در روز 7 اسفند رقم زدند، اظهار داشت: امیدواریم افراد رای آورنده بتوانند جواب محبت های مردم را بدهند.

وی با تاکید بر اینکه ما مسئولین که در هر قسمت های مختلف فعالیت می‌کنیم باید مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی را حل کنیم،افزود: مردم کشور امروزه تحت فشار مسائل اقتصادی و معیشتی هستند به همین دلیل همه باید انجام وظیفه کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه هر ساله در دو نوبت مهرماه و اسفندماه تعدادی واگن به شهر تهران اضافه می‌شود، تصریح کرد: با ورود این 57 واگن به مترو ظرفیت جدیدی برای حمل و نقل عمومی فراهم و روزانه 200 هزار نفر مسافر بیشتر در سطح شهر جابه جا خوهند شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه بنده هر روز در ایستگاه مترو استقبال مردم و حجم بسیار زیاد مسافران را مشاهده می کنم، گفت: این حجم از مشکلات مردم در مترو مربوط به مدیریت شهری بوده که باید با افزایش حمل و نقل عمومی آن را حل کرد.

وی با بیان اینکه امروزه زیرساخت‌هایی، ساخته شده است، تصریح کرد: اگر به درستی از این زیرساخت‌ها استفاده شود می‌توان ظرفیت فعلی را سه برابر افزایش داد.

شهردار تهران با بیان این که اعتبارات برای ما محدودیت‌هایی ایجاد کرده است، تاکید کرد: در بخش بهره‌برداری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر بخش‌ها می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

قالیباف با اشاره به قول دولت برای خرید هزار دستگاه افزود: با این تعداد می توان ظرفیت فعلی مترو را دو برابر افزایش دادد، چرا که مردم در حال حاضر با زحمت بسیاری این مسیر را طی و در ایستگاه ها در انتظار می مانند.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال 95، شورای شهر موافقت خود را در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش مترو اعلام کرده است، گفت: در گذشته برای ساخت مترو از محل بودجه شهرداری و دولت استفاده می شد اما بخشی از خطوط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود که امیدواریم بتوانیم با سرمایه‌گذاری بخشی از خطوط را راه اندازی کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: برای سرمایه گذاری اولویت ما فراهم کردن ظرفیت برای سرمایه گذار داخلی است.

قالیباف با بیان این که با این مصوبه بخش خصوصی می‌تواند در مترو ورود پیدا کند، گفت: با این اتفاق بخشی از مشکلات مردم در بخش حمل و نقل عمومی با سرعت زیادتری حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جای شهرداری خود در سایر بخش ها سرمایه‌گذاری و تولید خدمت می کند، تاکید کرد: اگر از بخش خصوصی استفاده کند می تواند خدمت بخرد و کار این بخش را ضمانت کند.

شهردار تهران با تاکید بر این که از بخش خصوصی دعوت می‌ کنیم که نسبت به خرید تجهیزات اقدام کنند، تصریح کرد: اگر در داخل این ظرفیت سرمایه‌گذاری نباشد از سرمایه‌گذاران خارجی برای این سرمایه‌گذاری استفاده خواهیم کرد اما ترجیح همکاری با سرمایه گذاران ایرانی است.

قالیباف به یکی دیگر از موافقت‌های شورای شهر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ITS شهر اشاره کرد و افزود: این امر سرعت کار را به چند برابر افزایش خواهد داد.

وی با تاکید بر این که تکنولوژی شتابش زیاد و تغییرات آن به سرعت پیش می‌رود، گفت: بخشی از تجهیزات قبل از اینکه استفاده شود نسل آن منقرض و شیوه‌های جدیدی استفاده می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند در قسمت ITS شهر تهران نیز سرمایه‌گذاری کند، یادآور شد: شهرداری این امر را خریداری می کند چراکه خرید در بعضی مواقع با قیمت مناسب تری برای شهرداری تمام می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
سردار از زحمات شما متشکریم.
آخرین اخبار