مشهد؛

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان رشتخوار

فرمانده يگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوي از دستگیری 5 نفر حفار غیرمجاز در محوطه کوه درب قلعه سنگان شهرستان رشتخوار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ سيد مهدي حسيني با افزود: با توجه به سرکشی های نامحسوس از محوطه ها و آثار تاریخی شهرستان، در سرکشی از این محوطه یک خودرو پراید نقره ای مشکوک، با 5 سرنشین در اطراف محوطه کوه درب قلعه که در حال متواری شدن بود مشاهده، که پس از هماهنگی با نیروی انتظامی و تعقیب خودرو به داخل روستا، خودرو توسط نیروی انتظامی متوقف و به پاسگاه آستانه منتقل گردید.

وي افزود: جهت تکمیل پرونده بلافاصله محوطه مورد بازدید قرار گرفت و با توجه به شواهد و ردپای متهمین در حین کاوش، مستندنگاری انجام و با توجه به کشف آلات و ادوات حفاری از جمله بیل، کلنگ، سطل، طناب و چراغ قوه در خودرو، متهمین بازداشت و پرونده جهت اجرای حکم تحویل مقامات قضائی گردید.

مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان رشتخوار هم دراین باره گفت: با توجه به اخبار، گزارش هاي ارسالی و سرکشی های متناوب از محوطه های تاریخی شهرستان، این اداره جهت حفاظت از محوطه ها و بناهای تاریخی و جلوگیری از کاوش حفاران غیرمجاز، از ابتدای سال تاکنون 19 از حفاران غیرمجاز را دستگیرشده اند.

كاظم كامياب افزود: برای 5 نفر از متهمین 3 سال حبس تعزیری، برای 1 نفر 2 سال حبس تعلیقی و 3 نفر دیگر محکوم به پرداخت 60 میلیون ریال جریمه نقدی، صادر گردیده است. 

انتهای پیام//س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.