ژورنال واشینگتن: توافق هسته‌ای، تغییری در روابط ایران- آمریکا بوجود نمی‌آورد

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت: بعید است توافق هسته‌ای تغییری در روابط ایران – آمریکا بوجود آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی ژورنال واشینگتن در گزارشی به قلم "مایکل کلمن" نوشت: استاد دانشگاه بوستون در سخنرانی که در البوکِرکی، ایالت نیومکزیکو، داشت اظهار داشت ایران و 5 قدرت غربی سرانجام توانستند به توافقی بر سر پرونده هسته‌ای تهران دست یابند؛ اما نباید انتظار داشت این توافق دو کشور ایران و آمریکا را به ازسرگیری روابط سوق دهد.

ژورنال واشینگتن در ادامه نوشت: ایران بدبینی عمیقی نسبت به آمریکا و مقامات این کشور دارد. ایران نگران است ارزش‌های غربی موجب بی‌ثباتی در این کشور شود. کارشناسان مسائل دیپلماتیک معتقدند دست‌کم تا 2 یا 3 سال آینده نیز نمی‌توان انتظار داشت روابط ایران و آمریکا عادی‌سازی شود. در این مدت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود و سیاست‌های خارجی رئیس جمهور بعدی مشخص خواهد شد. 

کارشناسان معتقدند بزرگترین حُسن توافق هسته‌ای، جلوگیری از بروز یک تنش نظامی و احتمالا تکرار تجارب تلخ دخالت نظامی مانند آنچه در عراق و افغانستان رخ داد، خواهیم بود. "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، با دستیابی به این توافق خود را از یک درگیری نظامی جدید در خاورمیانه رهایی بخشید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار