مدیر کل کمیته امداد گلستان خبر داد

ایجاد یک‎هزار فرصت شغلی برای بانوان گلستانی

ایجاد یک‎هزار فرصت شغلی برای بانوان گلستانیمدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: در سال 1394 این دستگاه با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد تومان یک‎هزار فرصت شغلی برای بانوان فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، ابراهیم باغبانی در چهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان به منظور ارتقای سطح آموزش‎های خوداشتغالی و مشاغل خانگی اظهار کرد: این میزان شامل 664 مورد برای بانوان روستایی و 356 مورد برای بانوان شهری است که از این مجموع حدود 628 طرح از طرح‎های خوداشتغالی و 372 طرح نیز مشاغل خانگی بوده است.

وی ضمن ارائه سایر آموزش‎های ارائه شده و تفاهمنامه با ادارات دیگر تصریح کرد: حدود 2 هزار و 417 نفر در دوره‎های مهارت‎آموزی شرکت کرده‎اند و اکنون آمادگی شروع فعالیت را دارند.

معاون فنی و حرفه‎ای استان گلستان نیز در این جلسه گفت: هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای رسیدن به سطح 35 درصد در حوزه فعالیت‎های آموزشی در سال 1394 بود که متاسفانه فعلا این هدف تحقق نیافته است.

محمد مفیدی افزود: تدوین 61 حرفه و ارائه 500 هزار نفر ساعت آموزش، اجرای نمایشگاه‎های فنی و حرفه‎ای، تفاهمنامه با اداره کل عشایری از جمله فعالیت‎های مرتبط با اشتغال بانوان بوده است.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه آینده فضای کسب و کار در افق 2025 از آن زنان است، گفت: در فضای کسب و کار، دانش حاکم است و ما باید خود را با آن وفق دهیم.

محمد رهبری ادامه داد: درآمد سالانه استان گلستان 40 درصد است که از میانگین کشور بسیار کمتر است، همچنین از 345 رشته مشاغل خانگی فقط 15 رشته در استان ما فعال بوده که 70 درصد متعلق به رشته خیاطی است.

وی پیشنهاد ایجاد بانک اطلاعاتی از اشتغال را داده و خواستار معرفی فرصت‎های شغلی از سوی دستگاه‎های اجرایی شد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: ارتقا ، بانوان ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.