قزوین؛

آبیک پایلوت طرح ارتقای سلامت کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرستان آبیک را به عنوان پایلوت اجرای طرح ارتقای سلامت کارگران انتخاب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛بابایی اولین  جلسه هماهنگی اجرای طرح ارتقای سلامت کارگران شهرستان آبیک افزود :  اگرخروجی  این طرح  مثمرثمر واقع شود در کشورهم  پیاده خواهد شد.

وی یاداور شد: در سال گذشته حوادث ناشی از کار در استان 14 درصد کاهش داشته است  که جزء معدود استان‌ها در این زمینه بوده‌ایم.

در سرانه ناخالص داخلی صنعتی در کشور پس از استان‌های یزد و سمنان، رتبه سوم را دارد

رئیس موسسه تحقیقات سلامت دانشگاه تهران هم در این جلسه گفت :سنجش کارگران شهرستان آبیک و ارائه خدمات به آنان از تیر ماه سال آینده آغاز و تا آذر ماه ادامه می‌یابد.

دماری افزود :  در دی و بهمن‌ ماه سال آینده نیز گزارش ارزیابی آن تدوین شده و به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارائه می‌شود.

دماری بیان کرد  کارفرمایان لازم است نسبت به معرفی یک نفر در خانه بهداشت کارگری محیط کار اقدام کرده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کنند تا برای نحوه ارزیابی سنجش و ارزیابی کارگران نرم‌افزار کارگاه‌های آموزشی آشنا شوند که برنامه سه روزه برای آنان در نظر گرفته شده است.

دماری افزود پس از ارزیابی و سنجش سلامت کارگران از نظر جسمی و روانی و اجتماعی، کارت ویژه برای آنان صادر می‌شود که اگر خطر سلامت در کارگران جدی باشد با رنگ قرمز، خطر سلامت آنان جدی نباشد با رنگ زرد و اگر خطری سلامت آنان را تهدید نکند با رنگ سبز در کارت کارگران ثبت و مشخص می‌شود

وی  با بیان اینکه 3 هزار خانه بهداشت کارگری از نظر تجهیزاتی و انسانی طی سه تحقیق انجام شده موجود در کشور وضعیت متوسطی دارند، اذعان کرد: یک هزار و 300 خانه بهداشت کارگری بین 50 تا 500 نفر به تعداد خانه‌های بهداشت کارگری کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار