اهواز،

شروع بکار ششمین کنگره میان دوره ای تروما و طب رزم

ششمين کنگره ميان دوره اي تروما و طب رزم و نخستين کنگره ميان دوره اي علمي جامعه جراحان ايران و خوزستان در اهواز آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز،  رئيس جامعه جراحان ايران در  اين مراسم    گفت : ديروز همه با هم عليه دشمن بعثي جنگيديم، امروز بايد در راستاي حفظ ارزشهاي اخلاقي و صيانت از جامعه پزشکي بجنگيم.

دکتر ايرج فاضل   افزود : در دوان دفاع مقدس  با ابتکار جامعه پزشکي و طب رزم کشورمان کانکس هاي درمان در ميدان رزم  به بيمارستان زير زميني تبديل  شد  که بايد در همه کنفرانس ها و سمينار ها اين ابتکار مورد بحث و بررسي قرار بگيرد و با جرأت مي توانم بگويم هيچ کشوري نمي تواند چنين افتخاري به دست بياورد شايد بتوانند اين روش را تقليد کنند اما هرگز نمي توانند نيروهايي از خود گذشته همانند مردمان اين سرزمين داشته باشند.

رئيس شوراي عالي نظام پزشکي کشور  نير  در اين کنگره  گفت : امروزه ما درعرصه هاي مختلف زندگي به ويژه در عزت و اعتبار بين المللي، آزادي و جمهوريت نظام شاهد ثمره پاک خون شهداي عزيز بوده و هستيم و هر روز نيز رويش جديدي از اين خون ارزشمند شهداء را در عرصه عمومي و اجتماعي نظاره گر هستيم.

دکتر اسماعيل  ايدني با اشاره به اينکه   اين کنگره با وجود بار فرهنگي زيادي که به همراه دارد ولي لازم است در کنار آن انتقال مفاهيم فرهنگي و تجربيات پزشکان حاضر در جنگ تحميلي و همچنين تجربيات پزشکان دانشگاه هاي علوم پزشکي و مراکز درماني سراسر کشور به اشتراک گذاشته شود افزود : با تغييراتي که اين کنگره نسبت به کنگره هاي قبلي طب رزم داشته، اميدواريم بتوانيم فرهنگ ايثار و شهادت را بيش از پيش تعميم داده و زمينه لازم را جهت آمادگي بالاي جامعه پزشکي در زمينه حوادث و سوانح احتمالي به وجود بياوريم.

دبير اجرايي اين کنگره نيز گفت :  پزشکان و جامعه پزشکي در دوران دفاع مقدس با حضور در بيش از 210 پست اورژانس، 280 پست امدادي و 43 بيمارستان تخصص صحرايي و غيرصحرايي به ارايه خدماتي بي دريغ پرداختند و در همان شرايط بيش از 8 هزار عمل بزرگ شفا بخش، 180 هزار خدمت و حدود 100 هزار مداخله در بيمارستان هاي صحرايي را انجام دادند؛ اين سرعت و دقت در عمل نشان دهنده حضور شجاعانه ي جامعه پزشکي است و  اين دستاوردها در بخشي هايي متاثر از حرکت هوشمندانه فني و مهندسي جهادي اتفاق افتاده است.

دکتر مهناز احمدي ادامه داد : کنگره با ارايه مطالب علمي سعي دارد مديريت و عوامل اجرايي و نقش پزشکان را در بحران هاي طبيعي و غيرطبيعي مشخص سازد و فعاليت هاي جامعه پزشکي را در اين اتفاقات شرح دهد و برگزاري اين همايش ها به آمادگي بيشتر نيروهاي بهداشت و درمان در امدادرساني در مواجهه با بلايا کمک خواهد کرد و نقاط ضعف و قوت را مشخص مي کند.

ششمين کنگره ميان دوره اي تروما و طب رزم  و نخستين کنگره ميان دوره اي علمي جامعه جراحان ايران و خوزستان به مدت چهار  روز  در دانشگاه علوم پزشکي اهواز و بيمارستان صحرايي امام علي(ع) آبادان وبه همراه آيين اهداي جايزه دکتر شهيد رهنمون برگزار مي شود
برچسب ها: خوزستان ، جراحان ، پزشکی ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.