نیویورک تایمز: آزادسازی موصل هدف بعدی پنتاگون است

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت هدف بعدی پنتاگون، پاکسازی موصل از وجود تروریست‌ها است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "هلن کوپر" و "متیو روزنبرگ" نوشت: تروریست‌های داعش در ماه‌های اخیر متحمل خسارات مالی و جانی فراوانی در سوریه شدند و نیروهای ائتلاف آمریکایی در کنار ارتش سوریه، به موفقیت‌های بسیاری در مناطق تحت اشغال این کشور دست یافتند. پاکسازی شهرهای مرزی سوریه از حضور تروریست‌ها موجب شد، مسیرهای انتقال تجهیزات جنگی و مواد منفجره داعش از سوریه به عراق نیز مسدود شود و تروریست‌هایی که در شهرهای عراق مشغول انجام اقدامات خرابکارانه هستند، تضعیف شوند.

نیویورک تایمز در این گزارش نوشت: مسدود شدن راه‌های انتقال تجهیزات به داعش در عراق موجب شد پنتاگون بر روی طرح آزادسازی موصل، یکی از مهمترین شهرهای عراق که در اشغال تروریست‌ها است، متمرکز شود. ژنرال " جوزف دانفورد،" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در کنفرانس خبری پنتاگون گفت: نیروهای تحت حمایت آمریکا را به سمت موصل اعزام خواهیم کرد تا ارتباط این شهر را به طور کامل با شهر رقه سوریه، پایگاه اصلی خلیفه خودخوانده داعش، قطع کنیم. نیروهای داوطلب کُرد و عرب هفته گذشته موفق شدند شهر "شدادی" در شرق سوریه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند. این شهر به گفته "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا، نقطه اتصال رقه و موصل بوده است.

کارشناسان نظامی اذعان کردند بازپس‌گیری شهر موصل احتمالا چندین ماه به طول می‌انجامد. موصل با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دومین شهر بزرگ عراق است و مبارزه با داعش با درنظر گرفتن امنیت ساکنان آن، کاری دشوار خواهد بود. این عملیات نیازمند همکاری نزدیک نیروهای ارتش عراق و ائتلاف آمریکایی است.

در ادامه تلاش‌های پنتاگون برای قطع ارتباط تروریست‌ها میان دو شهر رقه و موصل، حملات سایبری علیه حساب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های وابسته به داعش نیز آغاز شده است. در این حملات سایبری تلاش می‌شود از تبلیغات جذب نیروی داعش جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
تا چند روز پیش که پیروزی غیر ممکن و عراق نابود شده بود. الآن چی شد؟
آخرین اخبار