کرمان؛

ارتقاء ساختار تشکیلاتی عشایری در کشور

رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به شهرستان شهربابک گفت: سطح ساختار تشکیلاتی سازمان عشایری در کل کشور ، استان کرمان و شهرستان شهربابک تا دو ماه آینده ارتقاء خواهد یافت.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، کرمعلی قندالی افزود : از سال گذشته تا کنون حدود 800 هزار راس دام سبک از ایران به کشورهای همسایه صادر شده است .
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته مجوز صادرات دام به کشورهای دیگر صادر شد گفت : به نظر ما تنها کاری که می توان برای تنظیم بازار گوشت و دام کرد صادرات آن به کشورهای دیگر است .
قندالی افزود : برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی عشایر و نیز تامین آب دام عشایر حجم عظیمی آب در کشور به صورت شبانه روزی توزیع می شود.
وی تصریح کرد: می توان با مجوز برداشت 10 لیتر آب در ثانیه با 20 حلقه چاه مشکل کل آب عشایر استان کرمان را برطرف کرد تا از هزینه های آبرسانی سیار برای آنها جلوگیری شود.
رئیس سازمان امور عشایر کشوراظهار کرد :با ساخت سدهای خاکی در مسیر روان آبها می توان با ذخیره این آبها تا حد قابل قبولی آب عشایر را تامین کرد.
وی خاطرنشان کرد : سازمان عشایری آمادگی لازم جهت پرداخت هزینه های لازم برای مطالعات احداث سدهای خاکی در جهت تامین آب عشایر را دارد.
قندالی گفت: در سال 93 حدود 340 میلیارد تومان از سوی دستگاه های اجرایی در کشور برای عشایر هزینه شده است که سهم استان کرمان 11 میلیارد تومان بوده است و سهم استان در این زمینه باید افزایش یابد.
رئیس سازمان امور عشایری کشور در ادامه سفر به شهربابک از منطقه خاتون آباد بازدید و با عشایر دیدار کرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: عشایر ، کشور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار