ایلام؛

لزوم بکارگیری مددکاران متخصص در کلانتری‌ها

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: دغذغه مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها باید حل آسیب‌های اجتماعی باشد.

لزوم بکارگیری مددکاران متخصص در کلانتری‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی دولتی اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کرد که از موازی‌کاری دستگاه‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

وی تدوین یک برنامه علمی مدون را در سطح استان ضروری دانست و گفت: تنها حرکت در مسیر مشخص مبتنی بر دانش روز می‌تواند فرهنگ جامعه را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با تاکید بر اینکه نباید هر مساله اجتماعی را امنیتی کرد، افزود: متاسفانه امروزه در جامعه برخی انتظار دارند که نیروی انتظامی از حوزه انتظامی و امنیتی وارد اینگونه موضوعات شود که این امر باعث می‌شود حل مسائلی که جنبه اجتماعی دارند در بین مردم امنیتی جلوه کند.

وی ادامه داد: امروزه نیروی انتظامی در تمام حوزه‌های اجتماعی راهکار علمی دارد و راه‌اندازی رده‌های تخصصی به موضوعات رویکرد علمی دارد.

دولتی مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را از رده‌های موفق ناجا طی چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: با استقرار مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها بسیاری از پرونده‌ها قبل از ورود به چرخه انتظامی به مصالحه انجامیده است.

وی مهمترین دغدغه مددکاران اجتماعی را حل آسیب های اجتماعی دانست و گفت: مددکار اجتماعی در مراحل رسیدگی به پرونده‌های افراد علاوه بر رعایت رازداری کامل، درمان‌های لازم را برای رفع ریشه‌ای علت یا علت‌های آسیب و مشکل ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه به استقرار مددکار اجتماعی در تمام کلانتری‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 10 هزار نفر از خدمات مرکز مشاوره و مددکاری در مرکز استان و شهرستان‌ها استفاده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه برگزاری جلسات مشاوره‌ای فعال در سطح مدارس و تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی اقدامات خوبی انجام داده است.

دولتی ابراز امیدواری کرد که با کیفیت بخشیدن به کار مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی روند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان رشد داشته باشد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.