یو‌اس‌نیوز: شکست سکوت دولت اوباما درباره حادثه بازداشت تفنگداران آمریکایی

سخنگوی کمیته نیروهای مسلح سنا در ادعایی ایران را در حادثه بازداشت تفنگداران آمریکایی به تخطی از قوانین بین‌المللی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «یو‌اس‌نیوز،» «جان مک‌کین،» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، مهلتی را برای دولت اوباما به منظور ادای توضیح در خصوص بازداشت تفنگداران آمریکایی در ایران تعیین کرده بود. روز گذشته موعد مهلت مذکور به پایان رسید.

«داستین واکر،» سخنگوی کمیته نیروهای مسلح سنا، در ایمیلی ادعا کرد: در یک جلسه توجیهی، حقایق مرتبط در خصوص این حادثه مطرح شد. این حقایق مسئله تخطی ایران از قوانین بین‌المللی را که از ابتدا نیز مشخص بود به اثبات رساند.

واکر در ادامه نوشت: اکنون زمان آن رسیده است که آن دسته از مقامات آمریکایی که در آن زمان از رفتار ایران تقدیر کردند، اظهارات خود را پس بگیرند و آبرو و وجهه ملوانانمان را به آنها برگردانند.

او از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص این مسئله که کدام مقام دولت اوباما در جلسه توجیهی مذکور برای ارائه توضیح حاضر شد امتناع کرد. واکر ساعاتی پیش از نوشتن ایمیل مذکور اعلام کرده بود کاخ سفید هنوز اطلاعات لازم در خصوص این حادثه را در اختیار کمیته نیروهای مسلح سنا قرار نداده است و سناتور مک‌کین قصد دارد ملوانان را برای ادای توضیح احضار کند.

یک مقام نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با یو‌اس‌نیوز اعلام کرد گروه تحقیق درباره این حادثه یافته‌های اولیه خود را به «کوین دونگان،» فرمانده نیروی دریای آمریکا و مسئول عملیات نیروی دریایی در خاورمیانه، تسلیم کرده است. او 30 روز فرصت دارد درباره ادامه یا قطع روند تحقیقات تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار