رکود در بازار پوشاک/ انبارها پر از البسه فصول مختلف

گویا حضور نمایشگاه های فروش پوشاک بهاره با قیمت های پایین موجب عصبانیت مغازه دارها شده و عمده ترین خرید عید از غرفه ها صورت گرفته و مغازه دارها هم از سر اجبارکالاهای گران خود را انبار کرده اند.

ابولقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: انبارهای پوشاک موجود در کشور در حال حاضر مملو از لباس های زمستانی است که به علت سرد نشدن هوا متقاضی چندانی نداشت و به همین دلیل فروش زیادی هم نداشتیم؛ با نگاهی به این روزهای بازار می تواند دید که تولیدات شب عید هم متقاضی چندانی ندارد.
 
وی افزود: در سالهای گذشته با نزدیک شدن به عید معمولا  شاهد حضور پررنگ مردم در مراکز فروش بوده ایم به طوری که خیابان ها و میادین که بورس فروش پوشاک بود ازدحام جمعیت و شلوغی جهت خرید را به خوبی می توانستیم ببینیم.
 
نمایشگاهای فروش پوشاک، بازار مکاره
شیرازی اظهار داشت: با وجود اینکه روزهای پایانی سال را پشت سر می گذاریم و به ایام عید نزدیک می شویم جمعیت بسیار کمی را در بازارهای خرید پوشاک می بینیم که اکثر همین جمعیت اندک هم با دست خالی به منازل خود باز می گردند.
 
وی نبود نقدینگی کافی در میان مردم و عرضه بیش از حد کالا نسبت به تقاضا را از جمله دلایل اصلی خرید کم مردم دانست و تصریح کرد: با وجود رکود حاکم در قیمت های بازار پوشاک و ارزان بودن این کالاها؛ اما گویا مردم تمایلی به خرید ندارند.
 
شیرازی تاکید کرد: به علت اینکه در حال حاضر در بازار پوشاک رکود است برگزاری نمایشگاهای فروش پوشاک یک بازار مکاره محسوب می شود که بیشترین سود آن را برگزارکنندگان این نمایشگاه دریافت می کنند. 

 
نمایشگاهای فروش پوشاک، بازار مکاره

وی افزود: در سطح شهر تهران تعداد بی شماری واحد صنفی پوشاک حضور دارند به طوری که در هر خیابان ما شاهد وجود ده ها مغازه فروش پوشاک هستیم بنابراین اگر قرار است مردم شب عید خریدی داشته باشند باید با توزیع عادلانه، این خریدها از مغازه دارهایی که مالیات پرداخت می کنند انجام شود.
 
شیرازی عنوان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی موجب ورشکستی و آسیب دیدن فروشندگان این صنف می شود و در حال حاضر نیز فروشنده ها و مردم از حضور این نمایشگاه ها شکایت های متعددی دارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار