ضیاء مسعود: شورای مجاهدین برای سرکوب طالبان وارد میدان می‌شوند

نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور حکومتی گفت: اگر حکومت نتواند اوضاع فعلی را مدیریت کند، شوراهای مجاهدین در سراسر افغانستان دست به کار خواهند شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «احمد ضیاء مسعود» نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور حکومتی با اشاره به اینکه افرادی در دولت کابل مانع انجام اقدامات نظامی علیه طالبان می‌شوند از دست به کار شدن شورای مجاهدین برای کنترل امنیت این کشور خبر داد.

مسعود گفت: افرادی در حکومت حضور دارند که از عملیات نظامی علیه طالبان جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: این افراد با همکاری طالبان مانع اقدامات تهاجمی نیروهای امنیتی و خارج شدن از لاک دفاعی می‌شوند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور حکومتی خاطر نشان کرد: عوامل مذکور نمی‌خواهند طالبان با عملیات نظامی نیروهای امنیتی سرکوب شوند و اگر حکومت نتواند اوضاع فعلی را مدیریت کند، شوراهای مجاهدین در سراسر افغانستان دست به کار خواهند شد.

همچنین احمد ضیاء مسعود در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‎ها گفت: نارضایتی مردم افغانستان از حکومت باعث شد تا به شمال این کشور بروم و شوراهای جهادی را برای مبارزه با تروریست‌ها ایجاد کنم.

وی با ابراز تاسف از عملی نشدن تعهدات حکومت وحدت ملی پس از گذشت نزدیک به 2 سال تصریح کرد: اعتراف می‌کنم نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم.

احمد ضیاء مسعود نماینده ویژه اشرف‌ غنی در امور حکومتی تاکید کرد در صورتی که پارلمان افغانستان اصلاحات را در قانون اساسی این کشور ایجاد نکند، مشکل دیگری دامن گیر افغانستان خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.