سمنان؛

96 طرح برای ارائه به حدود 300 سرمایه گذار در استان سمنان

همایش " کومش گنجینه فرصت ها"16 اسفند در سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، 96 طرح با مزیت های استانی برای ارائه به حدود 300 سرمایه گذار شرکت کننده در اولین همایش سرمایه گذاری استان سمنان آماده شده است.
استاندار سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این همایش استانی در شانزدهم اسفند ماه تاکید کرد : 44 طرح در بخش صنعت و معدن با پیش بینی سرمایه گذاری 3 هزار 880 میلیارد ریال، 22 طرح در بخش زیرساخت ، انرژی و خدمات با پیش بینی سرمایه گذاری 213 هزار و 997 میلیارد ریال، 15 طرح در بخش میراث فرهنگی با پیش بینی سرمایه گذاری 2 هزار 424 میلیارد ریال و 15 طرح در بخش کشاورزی با پیش بینی سرمایه گذاری دو هزار 970 میلیارد ریال آماده ارائه به متقاضیان است.
محمدرضا خباز از تنظیم 51 تفاهم نامه پیشنهادی برای مذاکره به سرمایه گذاران متقاضی در این همایش خبر داد و افزود : 22 تفاهم نامه در بخش زیرساخت و انرژی ، 17 تفاهم نامه در بخش گردشگری، 7 تفاهم نامه در بخش کشاورزی و 5 تفاهم نامه در بخش صنعت و معدن تنظیم شده است.
به گفته وی رویکرد این همایش استفاده از توان سرمایه گذاران داخلی برای ورود به طرح های اولویت دار اقتصادی و توسعه شرق استان استان است و عمده این طرح ها برای بهبود بازار سرمایه و کسب و کار و اشتغال در این مناطق در نظر گرفته شده است.
معاون اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست خبری، 70 موسسه و نهاد غیر دولتی، شرکت های وابسته به بانکها، چهره های اقتصادی هم استانی ساکن پایتخت و ایرانی ها خارج از کشور را از مهمترین مدعوین اولین همایش سرمایه گذاری در استان برشمرد.
منوچهر صادقی از برگزاری نشست های تخصصی در 4 پنل این همایش خبر داد و گفت : در سه ماه گذشته با برخی سرمایه گذاران علاقمند در خصوص طرح های پیشنهاد شده در این همایش مذاکراتی صورت گرفته و حدود 80 طرح از مجموع 96 طرح پیشنهادی هیچ مشکل اداری و اجرایی ندارد و فقط نیازمند توافق با سرمایه گذار است.
مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان سمنان هم ایجاد فرهنگ سرمایه گذاری در بخش های اقتصاد محور استان نظیر صنعت و معدن و زیر ساخت را از رسانه های درخواست کرد و گفت : یکی از اهداف این همایش تغییر رویکرد عمومی از سرمایه گذاری و پس اندازهای سود آور در بانک ها به سمت مشارکت در طرح های اشتغال زای اقتصادی استان با ایجاد مشوق های مختلف است.
امیر خلیل خواه تلاش مسئولان استان برای رفع موانع تولید و جلب سرمایه گذاری های خارجی را یاد آور شد و گفت : اخیراً توافق های اولیه ای با 3 شرکت اتریشی برای طرح های راه سازی حرم تا حرم، برقی کردن مسیر ریلی و مشارکت در طرح های ملی مسیرهای شمال به جنوب انجام شده است تا زیر ساخت های حمل و نقل استان ارتقاء و توسعه یابد.
شرکت های سرمایه گذاری نظیر شستا، غدیر، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت های وابسته به بانک ها از مهمترین سرمایه گذاران دعوت شده به اولین همایش سرمایه گذاری استان سمنان هستند که شانزدهم اسفند ماه امسال با عنوان " کومش گنجینه فرصت ها " با همکاری 15 دستگاه اجرایی و سازمان دولتی و غیر دولتی استان در استانداری سمنان برگزار می شود.
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.