لرستان؛

افزایش 80 درصدی بارش ها در لرستان

باران که می بارد، زمین گویی روح تازه ای به خود می گیرد. درختان حیات تازه از سر می گیرند و جانوران به تبع آن شور و نشاط دیگری می گیرند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، ،هاشمی مدیرکل هواشناسی استان لرستان با اشاره به بارندگی های اخیر استان گفت: سامانه بارشی که طی روز های گذشته در استان لرستان فعال بود بارش های نسبتا خوبی را در اکثر نقاط استان به جای گذاشت.

باران، رحمت الهی است که خداوند با فرو فرستادن این عامل حیات، سرسبزی و شادابی و نشاط را برای همگان رقم زده است.

با چند تن از شهروندان هم استانی که مصاحبه داشتیم جملات زیبایی می گفتندیکی از آرامش خاص باران می گفت، یکی از قدم زدن در باران و دیگری هم بابت این رحمت الهی خداوند را شاکر بود . 

از کشاورزان گرفته تا دامداران همه شکرگذارند 

مخملکوه یکی از جاههای دیدنی و زیبای مرکز استان لرستان هم با پوشیدن لباس سبزش به استقبال بهار رفته است . 

هاشمی با اشاره به میزان بارندگی های استان لرستان طی امسال افزود: طی امسال میزان بارندگی های استان ۴۲۷ میلی متر بوده است.
اکبری کارشناس هواشناسی استان لرستان گفت: نسبت به آمار سال گذشته در همین زمان و همینطور دوره آماری بلند مدت به ترتیب 80 و 55 درصد افزایش باران را در سطح استان لرستان داشتیم.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اشاره به افزایش میزان بارشها در نقاط مختلف استان به ویژه در شهرستانهای غربی عنوان کرد: در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و آبراهه ها در سطح استان را انتظار داشتیم و تمهیدات لازم را فراهم کرده بودیم .

وی بیان داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در روزهای پایانی هفته و به خصوص روز جمعه شاهد ورود سامانه جدید بارشی به استان لرستان خواهیم بود.

در این میان شهرستان دورود با 527 میلیمتر بیشترین و الیگودرز با 247 میلیمتر کمترین بارندگی را داشتند و در مرکز استان نیز 450 میلیمتر باران باریده است . 

کارشناسان هواشناسی برای هفته اینده نیز بارشهای خوبی را برای استان پیش بینی کردند از قرار معلوم با بارندگی به استقبال سال جدید می رویم .

انتهای پیام/پ
برچسب ها: باران ، رحمت ، الهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.