یزد؛

نجات بیش از 50قطعه پرنده مهاجر از مرگ قطعی+عکس

بیش از 50قطعه پرنده مهاجر در بافق از مرگ قطعی نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ شهردار بافق گفت : با اطلاع رسانی مردمی به واحد آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری بافق بیش از 50قطعه پرنده مهاجر که در یکی از کوره های آجرپزی متروکه در منطقه قلعه کافر بافق محبوس شده بودند نجات پیدا کردند.
سید علی نوروز زاده افزود: با تلاش مأموران آتش نشانی و جمعی از دوست داران محیط زیست این پرندگان نجات پیدا کردند .

نجات بیش از 50قطعه پرنده مهاجر از مرگ قطعی

وی  عنوان کرد: این پرندگان از ارتفاع 60متری کوره متروکه به پایین سقوط کرده و محبوس شده بودند و تعداد 10قطعه ای این پرندگان تلف شده و بقیه به دامن طبیعت بازگردانده شدند.
رئیس اداره محیط زیست بافق نیز با اشاره به اینکه این پرندگان از راسته پلیکان شکیلان و از خانواده باکلان ها هستند گفت: معمولا این گونه از پرندگان دوفصل مهاجرت دارند که بیشتر در اوایل پاییز و مرحله دوم نیز در آستانه بهار انجام می شود.
سید جلال موسوی افزود: مهاجرت این پرندگان از قسمت های شمالی نیمکره شمالی به قسمت جنوبی نیمکره شمالی صورت می گیرد که به خاطر مسافت طولانی مهاجرت معمولا مکان های بلند را برای استراحت انتخاب می کنند.

نجات بیش از 50قطعه پرنده مهاجر از مرگ قطعی

وی گفت: با توجه به بلند بودن دودکش کوره متروکه در اطراف بافق ، دسته های این پرندگان این مکان را برای استراحت انتخاب کرده و به دلیل جمعیت زیاد آنان و کمبود فضای مناسب سر کوره به داخل کوره سقوط کرده اند.موسوی خاطر نشان کرد: این پرندگان معمولا در دسته های 100تا 1000تایی مهاجرت می کنند .
وی بیان داشت : کشور ایران یکی از کریدورهای مهاجرت این پرندگان به حساب می آید.انتهای پیام/ص

نجات بیش از 50قطعه پرنده مهاجر از مرگ قطعی

برچسب ها: بافق ، نجات ، پرنده ، باکلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار