محاکمه خواهر پادشاه اسپانیا به اتهام فساد مالی

«کریستینا د بوربون» خواهر فیلیپ ششم به اتهام تقلب مالیاتی و فساد مالی و همدستی با همسرش محاکمه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آ ب ث، کریستینا د بوربون شاهزاده اسپانیا و دختر «خوان کارلوس» اول، که به اتهام نپرداختن مالیات و شکایت وزارت دارایی به دادگاه احضار شد، برای اولین بار بود که روی نیمکت متهمین نشست.

کریستینا ، فقط حاضر به پاسخ دادن به سئوالات وکیل خود شد، هر چند که تنها کسی که در این دادگاه مایل به کسب اطلاعات از او بود، وکیل سازمان غیر دولتی 'دست های منزه' بود.

این وکیل، شاهزاده اسپانیایی را متهم به فرار مالیاتی کرده و سئوالات خود را به مدت 40 دقیقه در مقابل نگاه سخت کریستینا بدون پاسخ از سوی او مطرح کرد و چند بار هم از سوی قاضی بخاطر انجام ارزیابی های بی جا مورد مواخذه قرار گرفت.

خواهر پادشاه اسپانیا از بی گناهی همسرش دفاع کرد و گفت که ایده تاسیس موسسه «آیزون» Aizoon که ریشه تمام مشکلات قضایی او است، برای کانالیزه کردن درآمدهای حرفه ای شوهرش بوده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا اسناد را امضاء کرد، گفت که چون همسرم از من خواست و دربار مرا از انجام آن منع نکرده بود.

به گفته کریستینا، او با منشی ویژه شاهزادگان و مشاور مالیاتی دربار مشورت کرده و هیچ کس به او نگفت که انجام این کار صلاح نیست، وگرنه آن را انجام نمی داده است.

در مورد تصمیماتی که در «آیزون» اتخاذ شده، کرستینا گفت که همسرش این تصمیمات را با مشاور مالی خود اتخاذ می کرد و او در هیچکدام از جلسات هیئت مدیره آنها شرکت نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار