داروهای تولید داخل در سال جدید افزایش قیمت چندانی نخواهند داشت

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با اشاره به اینکه تورم به 10 درصد رسیده است، گفت: سطح قیمت در حوزه داروهای داخلی افزایش چندانی نخواهد داشت.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نوسان قیمت بازار دارویی در سال آینده اظهار داشت‌: به نظر می رسد بازار دارویی آرامی را در سال جدید داشته باشیم و با توجه به اینکه تورم به 10 درصد رسیده است افزایش قیمت چندانی در خصوص داروها بویژه داروهای وارداتی نخواهیم داشت.

وی افزود‌: برخی از داروها مانند هرسپتین به دلیل تولید داخلی در مقایسه با برند اصلی کاهش قیمت آن‌چنانی خواهند داشت و بیماران با کمبودهای دارویی مواجه نخواهند بود.

وی در خصوص دسترسی بیمارستان‌های دولتی به داروهای مورد نیاز بیماران خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای بدهی بیمارستان‌های دولتی به شرکتهای پخش دارو میزان دسترسی آنها به دارو با مشکل مواجه می شود.

این دکترای داروسازی در خصوص داروهای بیماران خاص و صعب العلاج نیز اظهار داشت‌: حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از داروی بیماران سرطانی‌؛ هموفیلی‌، دیالیزی و پیوند کلیه مناسب است و این بیماران نیز از نظر تهیه داروهای مورد نیاز خود نیز در سال جدید با مشکلی مواجه نخواهند بود و در کل بازار دارویی خوبی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار