قزوین؛

اجرای 30 برنامه به مناسبت گرامیداشت روز شهدا

به مناسبت گرامیداشت روز شهدا 30 برنامه با شعارراه شهیدان ادامه دارد اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران استان در جمع خبرنگاران گفت : احتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و گلباران  مزار شهدا همزمان با سراسر کشور در روز 22 اسفند از اهم برنامه ها است .

غلامرضا حقایق پور از رونمایی جلد سوم کتاب فار خبر داد و گفت : این کتاب مجموعه ای از گزیده های وصیت نامه یک هزار و 100 شهید استان است .

وی کاشت درخت به نام شهدا را از دیگر برنامه ها ی روز گرامیداشت شهدا بیان کرد و گفت : مردم می توانند با دریافت یک نهال به نام یک شهد آنرا در حیاط منزل خود بکارند .

مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران استان تجلیل از 22 مدیر فعال ، برگزاری همایش هم اندیشی نخبگان ایثارگر، مسابقات رالی جانبازان ، نصب تابلوهای آماده از شهدا ،اجرای طرح سپاس و طرح جمع آوری پاسخ جوانان خطاب به نامه  رهبری  را از دیگر برنامه ها ی این هفته اعلام کرد .

وی با اشاره به اینکه در استان 190 شهید جاوید الاثر داریم گفت : فراخوانی برای ساخت المان شهدای جاوید الاثراعلام شده است تا علاقمندان با ارائه طرح های خود  برای ساخت این المان در گلزار شهدای قزوین کمک کنند.

مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران استان با اشاره به بازسازی گلزار شهدا گفت : 369 گلزار شهدا در استان داریم که همگی برای یک بار بازسازی شده اند .

حقایق پوردر ادامه با اشاره به اینکه گلزار شهدای قزوین یک هزار و 200 شهید در خود جای داده است افزود : تا کنون 200 سنگ قبر تعویض شده است که مابقی به مرور زمان مرمت و بازسازی می شود .

استان قزوین، سه هزار شهید و شش  هزار و 900 جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

22 اسفند سالروز تاسیس بیناد شهید است که این روز به نام روز شهدا نام گذاری شده است .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.