ساخت فیلم 100 ثانیه‌ای، آزمونی برای فیلم‌سازان است

یك منتقد سینمایی از كشور كویت گفت: ارائه مضمون در 100 ثانیه زمان، آزمون خوبی برای فیلم‌سازان است كه حرفشان را به اختصار اما كامل بیان كنند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در جریان برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای، مهمانانی از كشورهای مختلف حضور داشتند. یكی از این افراد، لیلا احمد، روزنامه نگار و منتقد سینما از كشور كویت بود. وی با ابراز خرسندی از اینكه در این جشنواره شركت كرده است، گفت: در این جشنواره، فكرهای نویی را دیدم كه برایم بسیار جالب بود. این ایده های نو در تمام بخش‌ها به چشم می خورد؛ در بخش داستانی، در بخش انیمیشن و مستند. هم در كمدی و هم در ژانرهای دیگر این ایده نوجوانان به چشم می خورد كه تاثیرگذار است.

وی درباره میزان اثرگذاری فیلم 100 ثانیه‌ای نیز اظهار كرد: فیلم هایی كه در این جشنواره دیدم و مضمونی انسانی و اخلاقی داشتند، توجه مرا بیشتر از سایر فیلم ها به خودشان جلب كردند. این نوع فیلم بسیار می تواند تاثیرگذار باشد اما بر اساس آنچه در این جشنواره دیدم می توانم بگویم آثاری كه تلاش كرده بودند به صورت مستقیم عقیده شان را بیان و به نوعی به مخاطب تحمیل كنند، آثار قدرتمندی نبودند و اتفاقا فیلم سازانی كه مضمون و حرف مد نظرشان را در لایه‌های پنهانی‌تری مطرح كرده بودند، موفق تر بودند.

این منتقد سینما همچنین افزود: ارائه مضمون در تنها 100 ثانیه زمان، آزمون خوبی برای فیلم سازان است كه ببینند می توانند حرفشان را به اختصار اما كامل بیان كنند یا نه. برای بیان فیلم در این زمان كوتاه، هنرمندی زیادی لازم است كه یك اندیشه آنقدر صیقل پیدا كند كه به صورت موجز اما تاثیرگذار به مخاطب ارائه شود.

لیلا احمد در ادامه درباره جشنواره های مشابه فیلم 100 بیان كرد: در برخی از كشورها چند سال است چنین ایده‌ای شكل گرفته و حتی جشنواره فیلم سازی از طریق موبایل هم راه‌اندازی شده است. این كار در سینمای مستقل طرفداران خودش را پیدا كرده است، با این حال جشنواره 100 كار نویی بوده كه در ایران راه‌اندازی شده و امیدوارم ادامه پیدا كند.

وی همچنین درباره سینمای كویت بیان كرد: ما در كشورمان چندان حمایت دولتی از این اتفاق نداریم اما گروه‌های مستقل و افراد و شركت های خصوصی هستند كه از سینما و تئاتر حمایت می كنند. زنان فیلم ساز هم در كشور ما در همین بخش ها فعال هستند و تلاش می كنند بتوانند موفقیت هایی در عرصه سینما كسب كنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار