آخرین نمایشگاه هنرهای تجسمی در سال 94 در نگارخانه بهزاد

دو نمایشگاه با مدیای نقاشی و دکوراتیو در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد میزبان هنردوستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بار دیگر آغازین روز هفته بعد از ساعت کاری تصمیم گرفتیم برویم به یک نگارخانه و با تماشای نمایشگاه‌های هنری زیبایی این روزها را که عجیب می‌توان هوای بهار را در آن استشمام کرد دو چندان کنیم. از آن جایی که نگارخانه کمال‌الدین بهزاد طبق معمول هر هفته ساعت 16 روزهای شنبه، افتتاحیه نمایشگاه را دارد به بلوار کشاورز رفتیم و نبش خیابان 16 آذر وارد نگارخانه شدیم.

دو نمایشگاه با حال و هوایی کاملا متفاوت در سالن بزرگ و کوچک نگارخانه افتتاح شد. با حضور انبوه افرادی که هنرهای تجسمی را دوست دارند و آن را دنبال می‌کنند، سالن بزرگ نگارخانه بهزاد میزبان یک نمایشگاه نقاشی گروهی بود.

نمایشگاهی که بیشتر سبک‌ها و تکنیک‌ها را می‌شد در آن تماشا کرد. ابتدا تابلوهای سیاه قلم بود که خودنمایی می‌کرد. پرتره‌هایی که انواع حس‌های لبخند و شادی و اندوه را نشان می‌دادند و به یک موضوع خاص متمرکز نبودند. البته طبیعت بی‌جان هم از دیگر شوره‌هایی بود که با سیاه قلم کار شده بود. در سوی دیگر نگارخانه تابلوهایی را می‌دیدیم که بیشتر طبیعت را سوژه کار قرار داده و با رنگ روغن کار شده بودند. همچنین پاستل و مداد رنگی هم از دیگر شیوه‌های اجرا بود که در نمایشگاه ارائه شده بود.

سالن کوچک نگارخانه هم تابلوهای دکوراتیو را روی دیوار خود داشت که حاصل تلاش یک گروه دوستانه سه نفره بود.

با توجه به اینکه هنر دکوراتیو چند سالی است بیشتر مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته و گاهی بیشتر از تابلوهایی که در سایر حوزه‌های هنرهای تجسمی کار شده‌اند، نمایشگاهی جذاب و دیدنی بود.

متریال‌های مورد استفاده در کارها متفاوت بوده و به گفته صاحبان آثار هر کدام از تابلوها با فضای حسی متفاوتی ارائه شده بودند.

سبک‌های رئال و ذهنی و همچنین طرح‌های اصیل و سنتی ایرانی هر کدام از مواردی بود که با کمی دقت در تابلوهای دکوراتیو قابل مشاهده بود.

لازم به ذکر است؛ علاقمندان به هنر نمایشی و دکوراتیو می‌توانند تا آخر همین هفته به گالری کمال‌الدین بهزاد مراجعه نموده و از آثار این دو نمایشگاه دیدن نمایند.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار