اصفهان؛

دانشگاه کاشان فاطمیه را با تعزیه و نقالی سوگواره می کند

عضو انجمن تعزيه شهرستان كاشان از برگزاری کارگاه آموزش و آسیب‌شناسی تعزیه و گشایش خانه نقالی به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد.

محمد خداداد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: کارگاه آموزش و آسیب‌شناسی تعزیه با حضور اساتید تعزیه‌خوانی و نمایش های آیین سنتی ایران به مدت دو‌روز از ساعت 14تا 18 عصر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 17 و 18 اسفند در تالار آزادي دانشگاه كاشان برگزار می شود .

وی تصریح کرد: داوود فتحعلي بيگي استاد دانشگاه و پژوهشگر تعزيه، استاد رضا حيدري و استاد مرتضي صفاريان از چهره هاي ماندگار تعزيه ايران در این کارگاه حضور دارند.

به‌گفته‌وی،کارگاه آموزش و آسیب‌شناسی تعزیه در دانشگاه كاشان همراه با اعطاي گواهينامه برگزار می‌شود.

عضو انجمن تعزيه شهرستان كاشان اظهارداشت: اين كارگاه آموزشي با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان و آران و بيدگل، اداره آموزش و پرورش كاشان، انجمن هاي تعزيه شهرستان كاشان و آران و بيدگل و انجمن هاي تئاتر شهرستان كاشان و آران و بيدگل برگزار مي‌شود.

خداداد در ادامه از گشایش خانه ی نقالی با حضور استاد داوود فتحعلی بیگی، رییس کانون نمایش های آیین سنتی ایران در خانه ی نُقلی کاشان خبر داد و گفت:این مراسم ساعت 19 تا 21 روز دوشنبه هفدهم اسفند در محل خانه ی نُقلی واقع در پشت مسجد آقا بزرگ زیر گذر آب انبار خان کاشان اجرا مي‌شود.

وی، نشست مدیران ارشاد کاشان و آران و بیدگل و معاون فرهنگی و ریاست دانشگاهکاشان را در حاشیه این مجلس نقالی یادآو رشد و گفت:آموزش نقالی، اجرای نقالی، نشست‌های تخصصی و جشنواره سالیانه نقالی به طور کلی فرهنگ سازی در خصوص نمایش های آیین سنتی از جمله اهداف خانه نقالی برشمرد. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.