اصفهان؛

راه‌های اصفهان استاندارد کشوری در شاخص بار و مسافر را ندارد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: راه‌های استان اصفهان استاندارد کشوری در دو شاخص حمل بار و مسافر را ندارد و جایگاه آن در سطح کشور مناسب نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، فرزاد دادخواه اظهار داشت: اصفهان در زیرساخت حمل و نقل جاده ای، استان برخورداری نیست چراکه راه‌های استان اصفهان با شاخص‌های اصلی بار و مسافر حتی با متوسط کشوری نیز تطابق نداشته و از آن هم کمتر است.

وی اعلام کرد: استان اصفهان با شاخص‌های نسبی ارائه شده نسبت به شاخص‌های کشوری بر اساس جمعیت استان، تعداد راهدار خانه، پاسگاه پلیس راه، پایگاه اورژانس و طول روشنایی و غیره در ردیف‌های پایین جدول رتبه‌بندی کشور قرار دارد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این در حالی است که اصفهان با ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه و یک هزار و ۶۴۶ کیلومتر بزرگراه در شاخص هایی همچون میزان کالای حمل شده از مبدا و مقدار کالای جابه جا شده از نوع معدنی و ساختمانی تا سال گذشته جایگاه خوبی را در کشور داشت.

وی اعلام کرد: همچنین از نظر تعداد موسسات و شرکت‌های فعال باری، تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی، تعداد پایانه‌های عمومی مسافربری، تعداد پایانه های کالا و شهرک‌های حمل و نقل، میزان کالای صادره به تهران، کالای وارده از مقصد خوزستان، تعداد راننده وسایل نقلیه باری جاده‌ای تا آخر سال ۹۳ جایگاه خوبی را داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به سند آمایش سرزمین استان اصفهان، ۱۹ شاخص به عنوان اولویت‌های مهم در وضعیت حمل و نقل و راه‌ها مشخص شده است.

دادخواه گفت: افزایش طول آزادراه ها و بزرگراه ها، راه اصلی، راه روستایی، تعریض راه ها، احداث کمربندی، بهبود کیفیت راه روستایی، افزایش ایمنی راه، ایجاد مسیر ویژه دوچرخه در محور های خاص، ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی کامل، ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی سبک از مهمترین اولویت کاری اداره راه و شهرسازی استان است.

وی ایجاد بنادر خشک، راه‌اندازی شهرک‌های حمل و نقل، احداث پایانه حمل و نقل مسافر و حمل و نقل ترکیبی مسافر را از دیگر برنامه های راه و شهرسازی نام برد و اعلام کرد: ایجاد حمل و نقل ترکیبی بار، گسترش شبکه ریلی، دوخطه کردن شبکه ریلی، احداث شبکه ریلی سریع السیر و راه اندازی قطار حومه‌ای از دیگر محورهای مهم برنامه های آتی این اداره کل است .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.