گره رکود مسکن با وام باز نمی شود

کارشناس مسکن گفت: حمایت از تولید علاوه بر سبب بهبود وضعیت اشتغال بلکه به دنبال آن افزایش نقدینگی را بر وضعیت بازار مسکن دارد.

محمد بلوریان تهرانی کارشناس مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تأثیر افزایش وام مشکن بر رونق این بازار گفت: پرداخت وام به تنهایی بر خروج بازار از رکود تأثیر نمی گذارد.

وی با بیان اینکه شرایط بازپرداخت این وام برای قشر متوسط جامعه نیز مناسب نیست اظهار داشت: طولانی شدن زمان بازپرداخت تسهیلات به همراه کاهش نرخ بهره بانکی می تواند شرایط را برای وام گیرندگان تسهیل کند.

کارشناس مسکن با بیان اینکه افزایش پرداخت وام به تنهایی کافی نیست افزود: باید با حمایت از تولید چرخه اقتصاد کشور را به حرکت درآورد و از این طریق وضعیت اشتغال بهبود پیدا می کند و نقدینگی در بین افراد جامعه افزایش می یابد و این چرخه در نهایت منجر به رونق بازار مسکن می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
کسی که بتونه ماهی دو تومن قسط بده دیگه نیاز به وام برا مسکن فک نکنم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
سازندگاني بسياري به اميد پسا تحريم و رونق ملك خود رو نفروختن ولي تو اين يكماهه همه فهميدن رونق به اين راحتي به بازار مسكن برنميگرده وسازنده هاي با تجربه تر اقدام به كاهش مختصر قيمت نمودن تا پولشون به گردش بيفته وراكد نمونه.
خود مشاورين املاك در بين خودشون قيمتهاي سال آينده را نزولي ميدونن و بين ٥تا١٠٪كاهش را پيش بيني ميكنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
وام دادن باعث گران ترشدن مسکن میشود باید نظارت جدی بشه و از دلال بازی جلوگیری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
اصراربه رفع رکودمسکن خودعامل رکودهست،اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه هاوتکمیل مسکن مهرمشکل راحل میکنداززمان اجرای هدفمندی به تولیدیارانه کمی پرداخت شده است نظام بانکی ومالی مبتنی براصلاح قیمت سودبه سپرده گذارمیدهدوازوام گیرنده میگیردهمانطورکه یک کالاهزینه تمام شده داردافزایش پایه پولی بشکل وام
غیرمبتنی برهزینه تمام شده بانک فسادزاهست