هنر، جامعه را از روان‌پریشی‌ دور نگه می‌دارد

مهدی كاوش، هنرمند، بیان كرد: هنر وظیفه دارد آرامش را به افراد جامعه منتقل كرده و آنها را از نظر اخلاقی پالایش كند.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ نمایشگاه آثار نقاشی‌خط مهدی كاوش، با حضور بسیاری از علاقه‌مندان و هنرجویان هنر خوشنویسی، نقاشی و گرافیك، در گالری زنده یاد ابوالفضل عالی افتتاح شد.

مهدی كاوش درباره این نمایشگاه به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: نقاشی خط پیشینه دارد، هنرمندانی در گذشته در این زمینه فعالیت كرده و این هنر را پایه‌ریزی كردند. این هنر را نه می‌توان خط و نه نقاشی به حساب آورد و با این حال به نقاشی نزدیكی بیشتری دارد. خط به عنوان یك عنصر بصری مانند سایر عناصر بصری میتواند به كار رود و بخشی از نقاشی محسوب شود.

وی كه فعالیت هنری‌اش را از انجمن خوشنویسان شروع كرده و فارغ‌التحصیل رشته گرافیك دانشگاه تهران است، افزود: افتخار میكنم كه از استاد محمد احصایی، استاد شباهنگی، جباری، ممیز و ... درسهای فراوانی گرفته‌ام و آنچه امروز دارم را مدیون استادان بزرگی هستم كه چه در زمینه خوشنویسی و چه در زمینه هنرهای تصویری از آنها علم كسب كرده‌ام.

این مدرس هنر همچنین درباره این نمایشگاه ادامه داد: در این نمایشگاه 26 تابلو هست كه شامل سه دوره زمانی میشوند، بخشی از كارها به اواخر سال 70 و پایان نامه‌ام تعلق دارد، بخش دیگر شامل آثاری است كه در ابعاد بزرگتری هستند و هم نقاشی سقاخانه ای و هم اكسپرسیونیسم در كارها دیده میشود، بخش سوم كارها شامل آثاری میشود كه اخیرا تولید شده و در خلق آنها از نرم افزارهای كامپیوتری استفاده شده است.  در این بخش از كارها، از نظر منبع و منشاء نور و نورپردازی به نتایج جدیدی دست یافته‌ام كه خیلی از هنرمندان در خط نقاشی هنوز به آن نرسیده‌اند.

كاوش با بیان این كه در تولید اثر هنری، مضمون جایگاه خاصی دارد، افزود: با توجه به روحیات و اعتقاداتی كه دارم، مضمون این آثار بیشتر معنوی است. مایه اصلی این كارها خوشنویسی است و خوشنویسی، هم به فردی كه آن را تولید میكند و هم به بیننده تابلو احساس معنویت منتقل میكند.

این هنرمند تاكید كرد: هنر وظیفه دارد در جامعه، محیطی را فراهم كند كه روانپریشی‌ها را كم كرده و احساسی مبنی بر آرامش و تزكیه به افراد جامعه منتقل كرده و آنها را از نظر اخلاقی پالایش كند.

وی درباره برگزاری این نمایشگاه در حوزه هنری نیز گفت: حوزه هنری یكی از مراكز مهم هنری و مذهبی كشورمان است و به عنوان هنرمندی معتقد و دغدغه مند، خوشحالم كه نمایشگاهی از آثارم در اینجا به نمایش درآمده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار