بجنورد؛

کشف لاشه شکار از منزل ۲ شکارچی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین از دستگیری دو شکارچی متخلف در این شهرستان خبرداد و گفت: آثار باقی مانده از شکار در منزل شکارچیان کشف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حمید فخرانی افزود: در بازرسی از منزل، دو نفر شکارچی متخلف دستگیر و لاشه یک راس قوچ وحشی کشف شد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش یکی از  همیاران محیط زیست مبنی بر شکار یک راس قوچ وحشی توسط دوتن از اهالی روستای قره چاه، پس از هماهنگی با مقام قضایی صفی آباد و دریافت حکم بازرسی از منزل شکارچیان، مامورین اجرایی این اداره به همراه مامورین پاسگاه انتظامی صفی آباد به روستای قره چاه عزیمت و پس از بازرسی از منزل آنان اجزای بدن قوچ شکار شده و بیش از پنج کیلوگرم گوشت حیوان وحشی(قوچ اوریال) کشف و ضبط شد.

فخرانی گفت: به استناد بند الف ماده ۱۲ و بند ب ماده ۱۱ قانون شکار و صید، برای هر شخصی که مبادرت به شکار و صید جانوران وحشی حمایت شده بدون پروانه ویژه و شکار و صید در مناطق حفاظت شده کند، علاوه بر محکومیت جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال بابت شکار یک راس قوچ وحشی، به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده که به مدت سه ماه تا سه سال تعیین شده است، محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: لاشه ، شکار ، شکارچی ، بجنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
سلام اینا باید به اشد مجازات برسند ....اصلا آدم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
پست سرقانون حرکت کن تا روبروی قاضی نیاستی