همدان؛

همایش سالروز تاسیس کانون‌های مساجد در همدان

همزمان با سراسر کشور بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، امروز در همدان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در این خصوص گفت: در این همایش بیش از ٢٥٠ نفر از فعالان فرهنگی، مدیران کانون های مساجد، امامان جماعت، هیات امنا و کتابداران مساجد حضور دارند و ٧٦ نفر تجلیل می شوند.

هادی فیض منش تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تاکید بر آرمان ها و ارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان، استفاده از اوقات فراغت جوانان، حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی، ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری را از برخی اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

وی بیان کرد: کتابخانه و قرائت خانه های مساجد، فعالیت های قرآنی، تلاوت نور، فعالیت های پژوهشی و آموزشی، کانون های تخصصی و ... از جمله فعالیت های کانون های مساجد است.

فیض منش  افزود: کانون‌ها  مساجد بهترین مکان برای جذب جوانان و تربیت اسلامی آنها است که می‌تواند در موفقیت نسل جوان در عرصه های مختلف زندگی نقش بسزایی داشته باشد.

وی نهادینه شدن ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه را موجب سعادت بشر و مصون نگه داشتن مردم از ناهنجاری ها و انحرافات دانست و گفت: در همین راستا  کانون های فرهنگی و هنری مساجد امن ترین مکان برای نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.