برگزاری دومین دوره مسابقات رباتیک رالی سرعت در دانشگاه آزاد قوچان

دومین دوره مسابقات رباتیک رالی سرعت و پنج لیگ هیجانی با حضور 90 تیم در دانشگاه آزاد قوچان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دومین دوره مسابقات رباتیک رالی سرعت و پنج لیگ هیجانی با حضور ۲۸۰ شرکت کننده در قالب ۹۰ تیم در دانشگاه آزاد قوچان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۱۶۶ تیم در این مسابقات ثبت نام کرده بودند اما با داوری و بررسی های انجام شده ۹۰ تیم پذیرفته شد، گفت: این تیم ها در لیگ های مسیریاب ویژه، خط رو دانش آموزی، رالی سرعت، جنگجو سبک و سنگین وزن و عمود پرواز به مدت سه روز و تا هجدهم اسفند ماه به رقابت خواهند پرداخت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با بیان اینکه برای کسب رتبه برتر علمی و دستیابی به افق های ۱۴۰۴ باید به فکر هویت ملی خود باشیم، افزود: امروزه جوامع مختلف برای افزایش بهبود موقعیت خویش درسطح علمی و تقویت نیروهای فنی و مهندسی، مسابقات ویژه ای با رویکردهای ماموریت محور تحت عنوان مسابقات رباتیک برگزار می کنند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: علم رباتیک به دلیل ویژگی های منحصربه فرد خود از جمله افزایش راندمان و سرعت، ارتقا دقت در صنایع و کاهش نیروی انسانی، روز به روز بیشتر در زندگی انسان ها ریشه می دواند.

لازم به ذکر است، دومین دوره مسابقات ملی رباتیک، با حمایت انجمن رباتیک ایران وهمکاری دانشگاه های آزاد اسلامی واحدهای نیشابور، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه و بردسکن، به مدت سه روز و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: مسابقات ، رباتیک ، رالی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.