بیرجند؛

توصيه های پليس برای چهار شنبه آخر سال

کودکان و نوجوانان عواقب استفاده از مواد آتش زا را به دليل احتمال بروز خطر درک نمی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ به نقل از اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از آنجایی که کودکان و نوجوانان عواقب استفاده از مواد آتش زا را به دليل احتمال بروز خطر درک نمی کنند و اغلب پس از تهيه مواد محترقه آن را در جاهای غير قابل ديد مخفی می کنند که اين امر خود از عوامل بروز حريق و حادثه است.

والدين می توانند با کنترل رفت و آمد و لوازم فرزندان ،آگاهی آنان از خطرات بازی با مواد محترقه ،قابل جبران نبودن آثار آن بر بدن،از بروز حوادث تلخ و جبران ناپذير برای فرزندانشان جلوگيری کنند .

همچنین در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و يا موارد مشکوک در زمينه تهيه و توزيع مواد محترقه مراتب را با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

لازم به ذکر است:مطابق قانون هياهو ،حرکات غير متعارف مخل نظم و آرامش عمومی و همچنين هرگونه قاچاق ،خريد ،فروش و... مواد محترقه جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود .

افرادی كه در چهارشنبه آخر سال اقدام به اخلال در نظم عمومی می كنند در صورتی كه توسط نيروی انتظامی دستگير شوند تا پايان تعطيلات نوروز در بازداشت خواهند بود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار