اهواز؛

طراحی و تولید سلول های خورشیدی توسط محققان دانشگاه شهید چمران اهواز

محققان دانشگاه شهید چمران اهواز موفق شدند برای نخستین بار در کشور دانش فنی و فناوری طراحی و ساخت نوعی از سلول های خورشیدی را با موفقیت آزمایش کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اهواز، محققان دانشگاه شهید چمران اهواز موفق شدند برای نخستین بار در کشور دانش فنی و فناوری طراحی و ساخت نوعی از سلول های خورشیدی فیلم نازک مبتنی بر سیلیکن آمورف هیدروژنه را تولید و نمونه های آزمایشگاهی آن را با موفقیت آزمایش کنند.

 این موفقیت در ادامه اجرای یک پروژه تحقیقاتی با عنوان طراحی و ساخت سلول های خورشیدی سیلیکن آمورف هیدروژنه برای شرکت برق منطقه ای خوزستان با مدیریت  عبدالنبی کوثریان دانشیار گروه برق دانشکده مهندسی حاصل شد و به تولید موفقیت آمیز سلول های خورشیدی موسوم به فیلم نازک- نژاد دوم- برای نخستین بار در کشور انجامید.

 کوثریان با بیان اینکه در این پروژه روی فناوری های تولید سلول های خورشیدی thin film از نوع سیلیکن آمورف هیدروژنه کار شده است، بیان داشت: تاکنون در کشور در زمینه تولید این نوع از سلول های خورشیدی و فناوری طراحی و ساخت آن کار نشده است.

وی تصریح کرد: این طرح در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ثبت رسیده و دارای کد شناسایی است و هم اکنون به عنوان یک طرح شاخص با حمایت مادی و معنوی شرکت برق منطقه ای خوزستان در حال اجرا می باشد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.