رویترز: مبادلات تجاری بزرگترین تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی جهان و ایرانِ پساتحریم

رویترز در گزارشی نوشت بزرگترین تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی جهان در ازای فروش بنزین به ایران، نفت‌خام از این کشور خریداری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «ویتول» و «گلنکور،» دو شرکت بزرگ چندملیتی مبادله کالا که دفتر مرکزی آن‌ها در «سوئیس» قرار دارد، در ازای فروش بنزین مورد نیاز به ایرانِ پساتحریم، از این کشور نفت‌خام با‌کیفیت، دریافت می‌کنند. طبق گزارش 4 منبع آگاه، این دو شرکت قرار است در فاصله بین مارس (اسفند) تا مه (اردیبهشت)، ماهانه 200 هزار تُن نفت‌خام از ایران دریافت کنند. 

در ادامه گزارش، به نقل از یک مقام ارشد تجاری ایران که خواست نامش فاش نشود، آمده است: بزرگترین مبادله‌کنندگان کالا در جهان، چندی پس از لغو تحریم‌های ایران، صادرات بنزین را به این کشور آغاز کردند. ایران نیز به جای پرداخت نقدی، نفت‌خام در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: به گفته منابع آگاه ایرانی، تبادلات نفتی با این دوشرکت و همچنین مبادلات تجاری مشابه با شرکت‌های روس، باعث شده است ذخایر کوتاه‌مدت تهران برای صادرات به اتمام برسد.  




انتهای پیام/     
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار