هیات پارلمانی ایران با مقامات فرهنگی و دینی اسپانیا دیدار کرد

اعضای هیأت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مقامات فرهنگی و دینی اسپانیا دیدار کردند.

هیات پارلمانی ایران با مقامات فرهنگی و دینی اسپانیا دیدار کردبه گزارش حوزه ی مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیأت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که با هدف کمک به توسعه روابط و همکاری های پارلمانی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا به مادرید سفر کرده، به طور جداگانه با «پدرو ویئنا» رئیس سازمان فرهنگی خانه عرب وابسته به وزارت امورخارجه و همکاری اسپانیا و «کارلوس اوسورو» سراسقف شهر مادرید ملاقات و تبادل نظر کرد.

اعضای هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سرپرستی حجت الاسلام «مرتضی آقاتهرانی» در این دیدارها با اشاره به دیرینه بودن روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، پارلمانی، فرهنگی و تشریح اشتراکات فرهنگی ریشه گرفته از حضور مسلمانان در اسپانیا، ظرفیت های فراوان همکاری فرهنگی با هدف کمک به افزایش شناخت متقابل و تفاهم و دوستی بین مردم دو کشور را بررسی کردند.

همچنین در این مذاکرات بر ضرورت ارائه ابتکارهایی برای ارتقای شناخت متقابل مردم از جمله برگزاری هفته فرهنگی ایران در اسپانیا و برگزاری نشست های گفت وگوی بین ادیان و چاره اندیشی برای مشکلات و بحران های موجود با تکیه بر آموزه های ادیان ابراهیمی تأکید نمودند.

«کارلوس اوسورو» سراسقف مادرید در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی که اصل انسانیت و بشریت در خطر است و بحران جهانی همه کشورها را تحت تاثیر قرار داده، گفت وگوی بین ادیان یک ضرورت است.

وی با اشتباه خواندن دیدگاه های مبتنی بر فردی و درونی بودن ایمان و اعتقاد، بروز و ظهور جلوه های عبودیت را یک ضرورت زمانه دانست.
اسقف اوسورو با تأکید بر این که اقداماتی که از سوی گروههای تروریستی مدعی اسلامی مانند داعش صورت می گیرد، هیچ ربطی به اسلام ندارد، از ایده گفت وگوی بین اسلام، مسیحیت و یهودیت استقبال کرد.

«پدرو ویئنا» رئیس خانه عرب (سفیر سابق اسپانیا در تهران) نیز با اشاره به جذابیت های تاریخ و فرهنگ ایران اظهارکرد: آشنا کردن اسپانیایی ها با اسلام واقعی و فرهنگ اسلامی از طریق برگزاری سمینار، نمایشگاه، همایش و گفتگوی بین ادیان از محورهای اصلی فعالیت خانه عرب است و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی در زمینه معرفی حقایق اسلام و واقعیت های ایران به مردم اسپانیا و افزایش شناخت متقابل، تفاهم و دوستی مردم دو کشور اعلام کرد.

هیأت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیروز همچنین از استادیوم «سانتیاگو برنابئو» مرکز باشگاه فوتبال رئال مادرید بازدید کرد و با ابعاد مختلف ساخت و مدیریت مراکز ورزشی عمومی با نگرش اقتصادی، رفاهی، فرهنگی همراه با مراعات مقررات و استانداردهای زندگی در کلان شهرها آشنا شدند.

اعضای این هیات همچنین با حضور در مراکز اهل البیت (ع) و آل البیت (ع) با فعالیت های این دو مرکز در جهت تبلیغ شعائر اسلامی آشنا شده و با شیعیان ایرانی و عراقی گفت وگو کردند.

هیأت پارلمانی ایران همچنین قرار است امروز (سه شنبه) با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی کنگره نمایندگان اسپانیا دیدار و گفت وگو می کنند.

انتهای  پیام/
برچسب ها: مجلس ، ایران ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار