تبریز؛

بارگاه منور حضرت شمس الشموس کانون ذوق ورزی هنرمندان جهان شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دبیر جشنواره سراسری عکس رضوی گفت: بارگاه منور حضرت شمس الشموس نقطه ی عطف و کانون ذوق ورزی هنرمندان جهان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صفی پور گفت: بهره گیری از ظرفیت بالای هنر در هرزمینه ای می تواند مسیر حرکت به سمت تعالی را هموارتر نموده و انسان را آسان تر به سرمنزل مقصود برساند و در این میان جشنواره ی فرهنگی هنری امام رضا (ع) توانسته با رویکرد و نگرشی هنری، این امکان را فراهم نماید تا هنرمندان  و اصحاب فرهنگ از خوان گسترده ی رحمت و کرامت سلطان سریر ارتضاء متنعم شده و عشق سرشار و ارادت قلبی خود را به آن امام همام ابراز دارند.

وی افزود: در طی چهاده دوره برگزاری، نهال جشنواره رضوی درخت پربار و تناوری گشته و در دل مشتاقان حضرتش ریشه دوانده و مستحکم شده است و ثمره ی آن آثار فاخری است که در رشته های مختلف خلق می شوند.

صفی پور گفت: زبان عکس برای بیان شایسته و اثربخش در موضوعات عینی و قابل انتقال به همان اندازه که بی نیاز از ترجمه است، نیازمند توجه نیز هست و نگاه ژرف و توام با پژوهش  هنرمندان این عرصه می تواند در تولید آثاری ماندگار و راهگشای نشر فرهنگ رضوی موثر باشد.

وی از هنرمندان عکاس سراسر کشور دعوت کرد تا آثاری در خور و شایسته ی خود را جهت  برگزاری باشکوهتر به دبیرخانه ی جشنواره سراسری عکس رضوی ارسال نمایند.

صفی پور موضوعات جشنواره را شامل عنوان ویژه؛ سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی (انتخاب یک حدیث از حضرت امام رضا (ع)  با موضوعات مورد نیاز روز جامعه مبتنی بر سیره رضوی به عنوان محتوای معرفتی در راستای سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی)، زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )، جلوه های حرم مطهر رضوی، اَبنیه ، امام زادگان و فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین های رضوی برشمرد.

وی گفت: این جشنواره در چهار بخش شامل؛ جلوه های معنوی زیارت، معماری(ابنیه و اماکن زیارتی)، خلاقه (عکاس می تواند با نگاه خلاق خود و یا با بکارگیری تکنیک های سخت افزاری و نرم افزاری به بیان جلوه های معنوی زیارت بپردازد.) و عکاسی با گوشی تلفن همراه برگزار می‌گردد.

صفی‌‌پور افزود: برنامه های جنبی این جشنواره شامل برگزاری نشست تخصصی و کارگاه آموزشی با حضور اساتید، تجلیل از مقام هنری اساتید و پیشکسوتان هنر عکاسی، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر رضوی و عکس نوشت است.

وی افزود در  بخش عکس‌نوشت، علاقمندان می توانند با انتخاب یک قطعه عکس بدون محدودیت زمانی و بر اساس موضوعات جشنواره، نوشته‌های خود را در خصوص جلوه های معنوی و عرفانی و خاطرات زیارت حضرت ثامن الحج(ع) در قالب قطعه ادبی،حدیث نفس و داستان کوتاه حداکثر در  دو هزار کلمه روایت کنند. این بخش به صورت استانی برگزار می شود و هر شرکت کننده می تواند تعداد 2 اثر به دبیرخانه ارسال نماید.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند آثار خود در بخش عکس را تا 31/3/95  و آثار در بخش عکس نوشت‌ را تا 31/2/95 به آدرس دبیرخانه واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سر بالایی ولی عصر، مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز، دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی ارسال نموده و یا با  تلفکس33281200 -041 تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است همچنین علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال آثار به صورت الکترونیکی می توانند به سایت جشنواره:http://azarsh.shamstoos.ir / مراجعه نمایند.

ششمین جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی، انجمن هنر عکاسی استان و انجمن سینمای جوان- دفتر تبریز  برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.