براساس نتایج یک نظرسنجی؛

یهودیان فلسطین اشغالی، شهرک سازی را مفید نمی دانند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد بیشتر یهودیان فلسطین اشغالی، شهرک سازی را برای امنیت رژیم صهیونیستی مفید نمی دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج نظرسنجی یک موسسه آمریکایی که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد، بیشتر اسرائیلی‌ها این ادعای سیاستمداران راست افراطی را قبول ندارند که گسترش شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن، امنیت دولت یهود را تقویت می کند.

مرکز پژوهشی پیو در واشنگتن اعلام کرد، نظرسنجی این مرکز نشان داد 30 درصد یهودیان اسرائیلی معتقدند، شهرک‌های یهودی نشین به امنیت اسرائیل لطمه می زند.

افزون بر آن، یک چهارم یهودیان اسرائیل (25 درصد) می گویند، بودن یا نبودن شهرک های یهودی نشین تفاوتی در امنیت اسرائیل ایجاد نمی کند.

مرکز پژوهشی پیو افزود، با وجود این، یک اقلیت بزرگ 42 درصدی به طور کامل از ادعای سیاستمداران راستگرای اسرائیلی درباره شهرک‌ها حمایت می کنند.

لابی قدرتمند شهرک سازی، که بزرگترین حامی ائتلاف راستگرای تحت رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است، معتقد است، حلقه شهرک‌های جنوب و شرق بیت المقدس و شهرک‌های واقع در کرانه باختری رود اردن، یک دارایی امنیتی حیاتی برای اسرائیل است.

فلسطینی‌ها و جامعه بین المللی می گویند، این شهرک‌ها که در سرزمین‌های اشغالی جنگ شش روزه سال 1967 احداث شده‌اند، موانع اصلی برای تلاش‌های صلح هستند و در زمین‌هایی احداث شده‌اند که از دید فلسطینی‌ها بخشی از کشور آینده آنهاست.

مرکز پیو اعلام کرد، نظرسنجی این مرکز از طریق مصاحبه رو در رو با 5601 بزرگسال اسرائیلی از اکتبر 2014 تا مه 2015 انجام گرفت.

این بررسی نشان داد، عرب‌های اسرائیلی که 20 درصد از کل جمعیت 8.4 میلیون نفری اسرائیل را تشکیل می دهند، قاطعانه گفتند، مسلمانان در برابر اکثریت یهودی با تبعیض مواجه‌اند.

پیو اعلام کرد تقریبا از هر 10 عرب اسرائیلی 8 نفر (79 درصد) گفتند، در جامعه اسرائیل ضد مسلمانان که بزرگترین گروه اقلیت دینی محسوب می شوند، تبعیضات بسیاری وجود دارد.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار