براساس نظرسنجی جدید؛

ترامپ و کلینتون از رقبای هم حزبی خود پیشی گرفتند

براساس نظرسنجی جدید، ترامپ حمایت 34 درصد از جمهوری خواهان و کلینتون حمایت 49 درصد از رای دهندگان دموکرات را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشنگتن پست، نتیجه نظرسنجی جدید واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می دهد برتری ترامپ از زمان آغاز انتخابات درون حزبی آمریکا، کاهش یافته است و این حزب اکنون به شدت درباره نامزدی وی به دو دسته تقسیم شده است.

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد ترامپ حمایت 34 درصد از جمهوری خواهان و افراد مستقل متمایل به جمهوری خواه را در اختیار دارد. سناتور تد کروز رقیب ترامپ 25 درصد، سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا حمایت 18 درصد و جان کاسیچ فرماندار اوهایو حمایت 13 درصد از این رای دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

فاصله بین ترامپ و کروز از 16 درصد در ماه ژانویه به 9 درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

در رقابت دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنان از سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت پیش است اما فاصله وی از رقیبش کمتر شده است.

نتیجه این نظرسنجی جدید نشان می دهد کلینتون حمایت 49 درصد از رای دهندگان دموکرات و افراد مستقل متمایل به دموکرات را در اختیار دارد و رقیبش سندرز حمایت 42 درصد از این افراد را به دست آورده است. فاصله کلینتون و سندرز در نظرسنجی‌ها در حالی به عدد 7 درصد رسیده است که این رقم در نظرسنجی ماه ژانویه 19 درصد بود.






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار