کشته شدن پنج تروریست در مرز تونس با لیبی

پنج تروریست در پی حمله نیروهای امنیتی تونس در نزدیکی شهر مرزی «بن قردان» کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور تونس سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: در پی شکشت تهاجم عناصر تکفیری به پایگاه های نظامی و امنیتی این شهر هم مرز با لیبی، کشته شدند.

در این بیانه همچنین آمده است که نیروهای امنیتی و نظامی در ادامه عملیات اخیر در بن قردان، امشب (سه شنبه شب) توانستند پنج تروریست را در منطقه «بنّیری» در حومه این شهر به هلاکت رسانده و سه قبصه سلاح کلاشیکف را نیز به غنیمت بگیرند.

بیانیه می افزاید: عملیات نظامی در این منطقه همچنان ادامه دارد. وزارت کشور تونس سه شنبه گذشته اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی به عملیات جستجو برای پیدا کردن مهاجمان تروریست ادامه می دهد.

مقام های تونس در پی حملات اخیر که رعب و وحشت در میان ساکنان شهر بن قردان را به دنبال داشت، مقرارت منع آمد و شد شبانه را بر این شهر که حدود 60 هزار نفر جمعیت دارد، اعمال کرده اند.

این حملات همچنین دشوار بودن کنترل امنیت در مرزهای طولانی تونس با لیبی را نشان داد.
حبیب الصید نخست وزیر تونس اخیرا اعلام کرد که در حمله بامداد دوشنبه به این شهر مرزی، 36تروریست، 12نیروی امنیتی و هفت غیر نظامی کشته شدند.

عناصر گروه تروریستی داعش که در لیبی مستقر هستند در سال میلادی گذشته نیز چندین بار به تونس حمله کردند و دهها نیروی امنیتی و گردشگر خارجی را به قتل رساندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار