از زاویه دید خودم به زندگی شهید آوینی ورود نكردم

مهدی مظفری ساوجی از اتمام «شناخت نامه سید مرتضی آوینی» خبر داد و افزود: شناخت نامه سید مرتضی آوینی در شانزده فصل تألیف و تدوین‌ شده است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مهدی مظفری ساوجی گفت: در بخش اول به زندگی، احوال و آثار سید مرتضی آوینی پرداخته‌ام و سعی كردم از زاویه دید خودم به این موضوع ورود نكنم و بنا به همین دلیل به سراغ روایت‌هایی كه درباره زندگی، احوال و آثار آوینی در منابع و مأخذ بوده است رجوع كردم. 

وی افزود: از جمله منابعی كه به آن رجوع كردم اشخاصی همچون مرتضی سرهنگی و هدایت الله بهبودی و ... كه از نزدیكان سید مرتضی آوینی قلمداد می‌شوند بوده است. 

مظفری ساوجی ادامه داد: در فصل اول، هفت روایت از زندگی، آثار و احوال مرتضی آوینی ارائه‌ شده است و در نهایت وصیت‌نامه سید مرتضی آوینی با عنوان خط آخر، در پایان این فصل نقش بسته است. 

این نویسنده گفت: در فصل دوم این كتاب به معرفی اجمالی فیلم‌های شهید آویَنی پرداخته‌ام و در بخش سوم به معرفی كتاب‌های آوَینی از جمله كتاب «فتح خون» كه در واقع روایت محرم است شروع و به كتاب «گنجینه آسمانی» كه گفتار متن فیلم‌های روایت فتح است خاتمه پیدا می‌كند. 

وی اضافه كرد: در واقع در این فصل، به ‌اجمال كتاب‌های آوینی معرفی شدند و به لحاظ محتوا كتاب‌هایی هستند كه درزمینه‌های مختلفی از جمله فلسفه، شعر، سینما، گرافیك، نقاشی و مسائل نظری نظیر مسائل اقتصادی و جریانات روشنفكری و یا آنچه به انقلاب اسلامی و مسائل مذهبی مربوط می‌شود وجود دارد. 

این نویسنده درباره فصل بعدی كتاب گفت: در فصل چهارم گزارش یك فیلم آمده كه به فیلم «مرتضی و ماه» ساخته كیومرث پوراحمد پرداخته‌شده است. بخش پنجم اختصاص دارد به مقالاتی درباره سید مرتضی آوینی این فصل «آوینی در آینه» مقالات عنوان دارد در این فصل مقالاتی از دوستانی نظیر رضا داوری اردكانی، محمدمددپور، یوسفعلی میر شكاك، علیرضا كمری، ناصر هاشم زاده، حسین معززی نیا، علی تاجدینی، محمد ركن‌آبادی و... آمده است. 

مظفری ساوجی ادامه داد: بخش ششم با عنوان آوینی در «آینه نثرها و نظرها» است كه به نثرها و نظرهایی كه دوستان درباره آوینی منتشر كرده‌اند پرداخته است. همچنین این فصل با مطلبی از حضرت آیت الله خامنه‌ای شروع می‌شود و بعد نظرات منتقدان از جمله امید روحانی، بهروز افخمی، حسین بهزاد، جهانگیر خسروشاهی، نصرالله قادری، حبیب احمدزاده، سیدمحمد آوینی، وحید جلیلی، شهریار زرشناس، سید عبدالجواد موسوی، مصطفی دالایی، عماد افروغ، پوران درخشنده، مسعود فراستی، میر احمد میراحسانی، مسعود ده نمكی، رضا گرجی و... آمده است. 

این نویسنده درباره فصول بعدی كتاب افزود: بخش هفتم به سخنرانی‌هایی كه دیگران درباره سید مرتضی آوینی ایراد كردند پرداخته شده است و بخش هشتم به میزگردها اختصاص دارد. بخش نهم به گفت و گوهای دیگران درباره شهید آوینی اختصاص دارد. در بخش دهم چند نامه آمده است. در بخش یازدهم با عنوان «یاد یار» به خاطرات دیگران درباره سید مرتضی آوینی اختصاص دارد. بخش دوازدهم به دل نوشته‌ها اختصاص دارد. بخش سیزدهم به شعرهایی كه به سید مرتضی آوینی تقدیم شده می‌پردازد. در بخش چهاردهم كتاب شناسی سید مرتضی آوینی است. بخش پانزدهم مخلص شناسی اینترنتی سیدمرتضی آوینی و بخش شانزدهم به عكس و تصاویر اختصاص دارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار