قم؛

«سفر جنجالی» در قم رونمایی شد

مراسم رونمایی بازی رایانه‌ای «سفر جنجالی» ظهر امروز طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی در شهرداری قم برگزار شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛در ابتدای این مراسم مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم طی سخنانی بیان کرد: این سازمان طی سال‌های اخیر تولیدات مختلفی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی ارائه کرده که یکی از این حوزه‌ها بازی‌های رایانه‌ای است.

سید رسول موسویان‌نژاد تولید بازی «سفر جنجالی» را گام مقدماتی برای ورود گسترده‌تر به حوزه بازی‌های رایانه‌ای دانست و عنوان کرد: با توجه به جذابیت‌های بازی‌های حرفه‌ای، افزایش کیفی بازی‌های رایانه‌ای باید در دستور کار مسئولان دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد و این امر بدون استفاده از ظرفیت موسسه‌های خصوصی متخصص امکان‌پذیر نیست.

همچنین مسئول موسسه رسانه گستر بنیسی در این مراسم از ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی در بازی سفر جنجالی یاد کرد و ادامه داد: شهرداری قم نخستین شهرداری است که به میزان تاثیرگذاری پدیده فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای آگاهی پیدا کرده و در این حوزه اقدامات مناسبی را انجام داده است.

حجت‌الاسلام حبیب داستانی‌بنیسی خاطرنشان کرد: عملیات انهدام 3 با داستانی ژرف و محیط‌ها و شخصیت‌های متفاوت در بهار 96 به بازار عرضه می‌شود و امیدواریم مسئولان استانی و کشوری در راستای تولید این بازی مشارکت مناسبی داشته باشند.

معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و از نگاه کشورهای غربی نسبت به درآمد حوزه بازی‌های رایانه‌ای یاد و خاطرنشان کرد:  بازی کلش‌آف کلنز نزدیک به 5.5 میلیون کاربر در ایران دارد و اکنون این بازی در میان جوانان و نوجوانان نفوذ پیدا کرده و اهداف فرهنگی صهیونیست در این بازی دنبال می‌شود.

هادی کافی به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد اهمیت مقابله با دشمن در عرصه جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: تولید بازی سفر جنجالی سرآغاز دستاوردهای بزرگ ملی است که می‌تواند نظام اسلامی را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای به جایگاه‌های بالاتر برساند؛ برای اینکه حرکت موسسه‌های خصوصی به جریان‌های ملی تبدیل شود باید برنامه راهبردی منسجمی در دستور کار قرار گیرد که این برنامه نیازمند هماهنگی راهبردی دستگاه‌های مختلف است.

در پایان این مراسم رئیس پارک علم و فناوری استان قم طی سخنانی از دغدغه مسئولان ارشد نظام اسلامی به ویژه رهبر انقلاب اسلامی در حوزه جنگ نرم یاد و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است که در این فرهنگ بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید می‌شود زیرا فعالیت‌های دانش‌محور می‌تواند ایران را در حوزه‌های مختلف به دستاوردهای مطلوب برساند.

سید حسین اخوان علوی با تاکید بر اینکه تکیه بر درآمد فروش نفت نمی‌تواند نظام را به خواسته‌های مورد نظر برساند، ادامه داد: سرمایه‌های گسترده در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی از جمله آی‌تی و نانو تکنولوژی وجود دارد که باید نیروهای انسانی متخصص به این عرصه‌ها وارد شده و فعالیت‌های مورد نیاز را انجام دهند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار