لرستان؛

برنامه‌ ریزی برای کاهش۱۰ درصدی تلفات تصادفات ایام نوروز در لرستان

استاندارلرستان از برنامه ریزی برای کاهش ۱۰ درصدی تلفات تصادفات رانندگی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، بازوند در جلسه کارگروه حمل و نقل و ایمنی سوانح رانندگی با اشاره به اینکه در برنامه ریزی های صورت گرفته در این کارگروه به دنبال کاهش ۱۰ درصدی تلفات تصادفات در ایام نوروز هستیم، گفت: برای تحقق این امر باید تعداد تلفات تصادفات رانندگی در این ایام به زیر ۲۳ نفر برسد.

وی با بیان اینکه ابرازی که برای رسیدن به این هدف نیاز است را دستگاه های ذی ربط باید اعلام کنند، افزود: ۶۲ درصد تلفات تلفات تصادفات در ایام نوروز سال ۹۴ در دم بوده که این آمار بیان گر شدت تصادفات است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۲۳ درصد تلفات تصادفت در ایام نوروز ۹۴ مربوط به کشته هایی است که در بیمارستان بوده اند، گفت: ۱۹ درصد این تلفات نیز مربوط به زمان انتقال مجروحین تصادفات به بیمارستان است.

بازوند با بیان اینکه در ایام نوروز ۹۵ باید برنامه ریزی شود تا از طریق سیستم های کنترل نامحسوس همه راه های ارتباطی بررسی شوند، افزود: اگر امکانات دستگاه ها در این رابطه کم است اطلاع دهند تا همه امکانات لازم تامین شود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال در رابطه با سفرهای نوروزی «نوروزی شاد با سفر ایمن» تعریف شده است، گفت: همه دستگاه ها باید برای تحقق این شعار همکاری کنند تا شاهد کاهش تلفات تصادفات در ایام نوروز باشیم.

وهمچنین در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از آماده سازی جاده های لربستان برای تعطیلات نوروز خبرداد :

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از خط کشی و آماده سازی ۹۰۰ کیلومتر از جاده های لرستان برای ایام نوروز خبر داد.

ملکی در جلسه کارگروه حمل و نقل و ایمنی سوانح رانندگی لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۴ هزار و ۷۳۰ کیلومتر از محورهای لرستان خط کشی شده است، گفت:در سه هفته گذشته در راستای آماده سازی محورها برای مسافران نوروزی، ۹۰۰ کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای افزایش روشنایی جاده های استان صورت گرفته است، افزود: ۳ مقطع قطعی روشنایی در جاده ها داشیم که رفع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به اینکه ۳۰ بنر برای دادن هشدارهای لازم با رانندگان در ایام نوروز تهیه شده است، گفت: این بنرها در جاده های اصلی استان نصب می شوند.

ملکی با بیان اینکه در حوزه زیبا سازی جاده ها نیز برنامه ریزی شده است، افزود: نظافت همه محورها و نوسازی و تعویض گارد ریل ها در دستور کار است.

رحمانی نیز درادامه افزود:

رحمانی مدیر کل پایانه های حمل ونقل لرستان گفت: دربحث مهم درسال 95 فعالیت های سازمان راهداری حمل ونقل جاده ای همه دستگاههای مرتبط باخدمات سفربراین مبنا قرارکه مسافرینی که درسطح استان لرستان سفر میکنندخدمات ویژه ارائه بدهند.

وی گفت: درسالهای گذشته در بحث تامین ناوگان حمل ونقل برای جابجایی مسافرین فعالیت خوبی رو داشتیم وتمامی دستگاههای ناوگان عمومی الان فعال هستند برای جایگزینی هم جلساتی رو داشتیم باکلیه شرکت های امداد ونجات هماهنگ شده کمیسیون های مربوطه هم فعال هستند وفعالیت های خود راانجام دادند وامیدواریم امسال نسبت به سال گذشته کاهش بیشتری داشته باشیم .

وی گفت: نوروز94ما 24کشته درسطح جاده های استان داشتیم که تلاشمان این است این آمار را به حداقل برسانیم وهدف کاهش 10درصدی تلفات جاده ای است.

رحمانی افزود: در مجموع در11ماهه امسال مانزدیک348نفردرسطح جاده هاکشته داشتیم که نسبت به سال گذشته6/9درصد کاهش داشتیم وکاهش 10درصدی بوده است.

وی گفت: روند کاهشی کشته هاازسال 90تا امسال30درصد است روند نسبتا مناسبی است ومردم رعایت کردند واعمال کنترلی که توسط پلیس راه واصلاحاتی که در سطح راههاصورت گرفته نشان دهنده تاثیر گذاربودن است.

وی افزود: درحال حاضر19دوربین نظارت تصویری و11ثبت تخلف داریم وبااستفاده ازاین دوربین ها درامسال بیشترین ثبت تخلفات کنترل سرعت را داشتیم و5استان درسطح کشورهستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.