ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران

شهر نیشابور در مراسم اختتامیه جشنواره پایتخت کتاب ایران به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه دومین جشنواره پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار و در این مراسم نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم گفت: کتابخانه پدیده ای وارداتی و لوکس نیست.ایرانیان در طول تاریخ با کتاب مانوس و همیشه دارای کتابخانه بوده اند.

چهاردهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال نیز با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم وی از نبود سخت گیری های گذشته پیرامون صدور مجوز کتاب خبرداد و اظهار داشت: هم اکنون به کتاب ها در چهارچوب قانون مجوز داده می شود.

حامد میرزا بابایی ، مدیر کمیته بین الملل بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این کمیته خبر داد. در این جلسه 50 تن از فعالان نشر لاتین و عربی که در ایران حضور داشتند شرکت کردند. در این جلسه به بیان ابعاد انتقال نمایشگاه کتاب تهران به شهر آفتاب پرداختند و درباره دغدغه های موجود در فضای جدید بحث کردند.

در جلسه 549 هیئت انتخاب و خرید کتاب تعداد 271 عنوان کتاب در 52190 نسخه به مبلغ 7 میلیارد و بیست و هشت میلیون و چهارصد هزار ریال جهت خرید کتاب به تصویب این هیئت رسید.

مدیر کمیته بین الملل بیست و نهمین نمایشگاه بین الملل کتاب تهران از آغاز ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. مهلت ثبت نام در بخش بین الملل این نمایشگاه 24 اسفند ماه است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار