برای داشتن جامعه قرآنی باید فهم قرآن و عمل به آن گسترش پیدا کند

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: امروز ما نیازمند قاری هستیم که از اعمال خود مراقبت کند و همچنین مفسری که به آنچه می گوید عمل کند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نخستین آیین تکریم و تجلیل از فعالان و چهره های قرآنی خراسان شمالی که در محل تالار گلشن بجنورد برگزار شد، بر ضرورت ترویج معارف قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید در زمینه شناساندن مفاهیم قرآنی در بین آحاد مردم، تلاش بیشتری کنیم.

حشمتی اذعان داشت: اولین مشکل جامعه ما در این زمینه، کم بودن تعداد قاریان قرآن است و علاوه بر آن، کسانی که قرآن را می فهمند و کسانی که به آن عمل می کنند، نیز کمتر است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با بیان اینکه باید از فعالیت های هنری در راستای فهماندن قرآن بهره ببریم، از جامعه هنری و هنرمندان دعوت کرد آثار خود را در موضوعات گسترش معارف و انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی افزود: شعر، فیلم کوتاه، داستان، نمایش، خوشنویسی و غیره می تواند در انتقال مفاهیم قرآنی کمک کند و ما نیز از این آثار و فعالیت هایی که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی باشد حمایت می کنیم.

وی بر شناسایی هنرمندان و افراد مستعد برای پیشبرد اهداف قرآنی تاکید کرد و گفت: تجلیل و تکریم از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، یک وظیفه شرعی و قانونی است که باید همه به این امر مبادرت داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال ٩٥ را به عنوان سال نهضت فهم قرآن معرفی کرد و افزود: برای داشتن جامعه قرآنی، باید فهم قرآن و عمل به آن گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی با اشاره به جایگاه والای حاملان و قاریان قرآن، تصریح کرد: در احادیث بسیاری این جایگاه تبیین شده است و بعد از مقام شهدا و انبیاء، بالاترین مقام را حاملان قرآن دارند.

وی عنوان کرد: امروز ما نیازمند قاری هستیم که از اعمال خود مراقبت کند و همچنین مفسری که به آنچه می گوید عمل کند.

وی با اعتقاد به اینکه همه ما مدیون امام و شهدا هستیم، تصریح کرد: فهم قرآن و عمل به آن، ادای دِین به شهدا است، بنابراین باید به درستی در این زمینه به وظیفه خود عمل کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از مسئولان برگزاری آئین تجلیل و تکریم از فعالان قرآنی در استان، تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های بیشتر در آینده، شاهد ثمر دهی این تلاش ها و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار