اردبیل؛

شناسایی یک هزار و 523 هکتار بافت فرسوده شهری در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون در استان اردبیل یک‌هزار و ۵۲۳ هکتار بافت فرسوده شهری شناسایی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل محبت‌خواه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل اظهار داشت: سهمیه اختصاص یافته به استان اردبیل در حوزه بافت فرسوده شهری و سکونتگاه‌‌های غیررسمی باید تا پایان سال تخصیص می‌یافت که به‌دلیل ناهماهنگی و عدم تعامل و مشارکت لازم جذب نشده است.

وی با اشاره به تبعات عدم تخصیص این اعتبارات بیان کرد: براساس ضوابط هر استانی که نتواند سهمیه در نظر گرفته شده را تخصیص دهد این سهم را به استان‌های دیگر می‌دهند که برای جلوگیری از اختصاص سهم استان اردبیل از این تسهیلات به سایر استان‌ها باید مسئولان شهرهای هدف استان در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.

محبت‌خواه شهرهای اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر را دارای بیشترین بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی دانست و تصریح کرد: از مسئولان بانک‌ها و شهرداران و مسئولان این شهرها انتظار می‌رود در این زمینه و برای تخصیص تسهیلات اختصاص یافته تمامی تلاش خود را به‌کار گرفته و در زمینه اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل یک‌هزار و 523 هکتار بافت فرسوده شهری دارد، افزود: به‌منظور توانمندسازی و احیای این بافت‌ها نیازمند همکاری و مشارکت همه‌جانبه بانک‌ها و مسئولان مربوطه هستیم که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، شناسایی ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.