سی‌ان‌ان مانی: کاهش کم‌سابقه فعالیت سکوهای نفتی آمریکا

سی‌ان‌ان مانی در گزارشی نوشت فعالیت سکوهای نفتی آمریکا به کمترین سطح در 70 سال اخیر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛  سی‌ان‌ان مانی در گزارشی به قلم "مت اِگان" نوشت: شمار سکوهای نفتی فعال در آمریکا به پایین‌ترین سطح از سال 1949- 70 سال پیش- رسیده است. این ماجرا درنتیجه مازاد تولیدات و رکود شدید صنعت نفت آمریکا بوجود آمده است. 

بهای نفت پایه آمریکا تا پیش از آغاز سال 2016 میلادی به 26 دلار در هر بشکه رسید که کمترین سطح در 13 سال اخیر بود. البته در روزهای اخیر هر بشکه نفت پایه آمریکا با 39 دلار مبادله شد. بهای گاز طبیعی در آمریکا نیز به پایین‌ترین رقم در 17 سال گذشته رسیده بود. 

"بیکر هیوز،" شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان، در گزارشی اعلام کرد: فقط 480 سکوی نفت و گاز در آمریکا مشغول به فعالیت هستند. این آمار 57 درصد کمتر از سال گذشته است. آخرین مرتبه که تعداد سکوهای فعال نفت و گاز در آمریکا به شدت کاهش یافت به سال 1999 (1377) مربوط می‌شود. 

غیرفعال شدن سکوهای نفت و گاز آمریکا در ماه‌های اخیر سرعت بیشتری گرفته است. بیکر هیوز اعلام کرد در نوامبر 2011 (آبان 1390) که بهای هر بشکه نفت به نزدیک 100 دلار رسیده بود، 2 هزار و 26 سکوی نفتی در آمریکا فعال بودند. بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر نیستند به دلیل رکود بازارهای نفتی، اندوخته مالی خود را به خطر اندازند و از سرمایه‌گذاری در این حوزه اجتناب می‌کنند.

آمریکا در ماه دسامبر (آذر) روزانه 9.26 میلیون بشکه نفت استخراج ‌کرد که این رقم 2 درصد کمتر از سال قبل از آن و 4.5 درصد کمتر از آوریل 2015 (فروردین 94) بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار