سمنان؛

اعتبارات سال آينده اداره کل راه وترابري استان سمنان بيش از 2 برابر است

565 کيلومتر از بزرگراه محور ترانزيتي تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مدير کل راه و ترابري استان سمنان با اشاره به افزايش قابل توجه اعتبارات در سال آينده گفت: مجموع اعتبارات اين اداره کل در سال 95 بيش از دو برابر امسال خواهد بود.
سيد عبدالمجيد نژاد صفوي گفت: بيشترين خدمات زيربنايي استان تهران از طريق محورهاي استان سمنان مرتفع مي‌شود و توزيع ترافيک سالانه 19 ميليون تردد در راه‌هاي اين استان به خوبي بيانگر اين موضوع است.
وي قرار گرفتن در کريدور شرق به غرب و شمال به جنوب و همچنين دسترسي به بازار مصرف عمده تهران را از ديگر امتيازات ويژه استان خواند و تصريح کرد: حدود 565 کيلومتر از بزرگراه محور ترانزيتي تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده و تردد سالانه ميليون‌ها مسافر و زائر بارگاه امام هشتم(ع) اهميت آن را دوچندان مي‌کند.
مدير کل راه و ترابري استان سمنان همچنين با بيان اينکه ميزان اعتبارات دولتي براي اجراي تمامي‌پروژه‌ها کافي نيست، خاطر نشان کرد: در بسياري از موارد توانستيم با کمک بسيج ماشين آلات و انجام کارهاي جهادي سبب پيشرفت طرح‌ها شده و آن‌ها را به انجام رسانيم.
نژاد صفوي به همکاري شرکت‌هاي پيمانکار نيز اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتماد سازي‌هاي انجام شده و بر مبناي شعار همدلي و هم زباني امسال، در برخي موارد اين شرکت‌ها بدون دريافت مبلغي در ابتداي کار، حاضر به انجام آن‌ها شدند.
وي همچنين با بيان اينکه چهار نماينده استان در اين مدت جلسات مختلفي را با وزير راه وشهرسازي و معاونان وي ترتيب دادند، اظهار داشت: به همراه نماينده شهرستانهاي شاهرود و ميامي‌نيز در سه نوبت جلسه با وزير راه در خصوص راه‌هاي روستايي، ايمني، روشنايي و توسعه راه‌ها تبادل نظر کرديم. مدير کل راه و ترابري سمنان همچنين به رفع 16 نقطه حادثه خيز استان اشاره و خاطر نشان کرد: در ابتداي سال جاري روشنايي کمربندي سمنان به طول هفت کيلومتر اجرا و به اين ترتيب يکي از نقاط حادثه خيز استان برطرف شد.
نژاد صفوي اضافه کرد: در دهه فجر نيز عمليات اجرايي روشنايي خروجي شاهرود به سمت گلوگاه به طول 10 کيلومتر آغاز شد و فاز نخست آن تا پايان سال به بهره برداري مي‌رسد.
وي همچنين سال آينده را سال ايجاد تحول در راه‌هاي استان ناميد و ابراز داشت: دو هزار ميليارد ريال اعتبار براي توسعه محور دامغان، معلمان جندق اختصاص داده شده و تا دو سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.
نژاد صفوي ضمن تأکيد بر اهميت اين محور خاطر نشان کرد: با تکميل آن بنادر جنوبي و شمالي از طريق يزد و دامغان به يکديگر متصل مي‌شوند و علاوه بر رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال، شاهد کاهش تصادفات، کاهش آلاينده‌ها و همچنين کاهش هزينه حمل و نقل کالاها خواهيم بود.
وي با بيان اينکه از مجموع 200 پروژه اين اداره کل، برخي بسيار آينده ساز و مهم است، اظهار داشت: محور گرمسار به سمت سيمين دشت و همچنين فيروزکوه از جمله اين طرح‌ها است.

مدير کل راه و ترابري استان سمنان ادامه داد: در سال آينده نيز عمليات اجرايي احداث تقاطع غير همسطح در گلوگاه شاهرود و همچنين سه راه مجن آغاز و اجراي پروژه شاهرود- آزادشهر نيز تسريع مي‌شود.
همچنين نژاد صفوي آسفالت تراشي و روکش آسفالت محور ميامي‌– کاهک به طول 26 کيلومتر را از جمله پروژه‌هاي افتتاح شده عنوان کرد و گفت: تقاطع غير همسطح ميامي- جاجرم نيز که از جمله طرح‌هاي مصوب سفر مقام معظم رهبري بود، در سال 94 به بهره برداري رسيد.
وي افزود: هدف از اجراي اين تقاطع رفع نقطه حادثه خيز، هدايت و روان سازي ترافيک محور تهران-مشهد و ترافيک منتهي به شهرستان ميامي‌و جاجرم بود.
مدير کل راه و ترابري استان ساماندهي ورودي غربي ميامي، احداث تقاطع غير همسطح اميريه، ساماندهي تقاطع ورودي سرخه، احداث تقاطع غير همسطح سرخه و بهسازي و روکش آسفالت محور گرمسار- چنداب را از ديگر پروژه‌هاي انجام شده در سال 94 عنوان و تصريح کرد: راه اصلي دامغان – گلوگاه نيز با 85 درصد پيشرفت فيزيکي در حال احداث است.
نژاد صفوي همچنين سهم استان سمنان از راه‌هاي اصلي و فرعي کشور را به ترتيب 1/6 و 1/3 عنوان کرد و گفت: از مجموع دو هزار و 167 کيلومتر راه روستايي استان، 50 درصد آن آسفالت بوده و در سال آينده شاهد رشد چشمگير آسفالت مابقي آن خواهيم بود.
وي افزود: تراکم راه‌هاي استان به نسبت وسعت آن کم تر از پنج درصد بوده در حالي که اين رقم در کشور حدود 15 درصد است بنابراين بايد با برنامه ريزي ميزان راه‌هاي استان را به اين رقم نزديک تر کنيم.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.