ورود نسل جدید داروهای شیمی‌درمانی در آینده‌ای نزدیک

درد، رنج، حالت تهوع، خونریزی و ورود سموم مرگبار در اثر شیمی‌درمانی‌های پی‌ در پی با نسل جدید از داروها دستخوش تحولات عظیمی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران نسل جدیدی از داروهای شیمی‌درمانی و محافظت پس از شیمی‌درمانی را ابداع کرده‌اند که باعث می‌شود فواصل نیاز به شیمی‌درمانی در زنان مبتلا به سرطان سینه طولانی‌تر شود.

گفتنی است جلسات پی در پی و بدون وقفه شیمی‌درمانی یکی از معضلات افراد مبتلا به سرطان سینه به ویژه نوع مشهور به HERZ مثبت است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند پژوهشگران مؤسسه تحقیقات سرطان در لندن از ترکیب برخی داروها به نسل جدیدی از داروها دست یافته‌اند که باعث کاهش موقت رشد تومور سرطانی و در نتیجه امکان به تأخیر انداختن شیمی‌درمانی در مبتلایان می‌شود.

این مطالعه‌ها بر روی 52 زن انجام شده نشان می‌دهد که دارو توانسته حتی بیش از 5 ماه رشد تومور سرطانی را به تأخیر بیندازد.

یکی از عوامل مرگ زنان مبتلا به سرطان سینه عوارض ناشی از شیمی‌درمانی است که سبب ناتوانی، ضعف و حتی مرگ زودرس آنها می‌شود.

در برخی موارد عوارض ناشی از شیمی‌درمانی به حدی است که بیمار از ادامه درمان چشم‌پوشی می‌کند و در نتیجه سرطان به سرعت پیشرفت می‌کند.

پژوهشگران امیدوار هستند پس از تأیید آژانس پزشکی اتحادیه اروپا برای صدور مجوز در اواخر سال 2016 این داروها وارد بازارهای جهانی شوند. اما انتقاد وارد شده به این دارو هزینه فوق‌العاده گران‌قیمت استفاده از آن برای بیماران است.

کارشناسان امیدوار هستند در سال‌های آتی هزینه این شیوه‌درمانی که به طور عمده بر تقسیم سلول‌های سرطانی تمرکز دارد کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار