آیا «فیل شاه» مانند «شاهزاده روم» موفق خواهد بود؟

حرکت رو به جلویی که در سینمای انیمیشن با «شاهزاده روم» شروع شد و با «فیل شاه» ادامه خواهد داشت. حامد جعفری و هادی محمدیان به سوالات ما پاسخ می‌دهند.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  انیمیشن «شاهزاده روم» اثری بود که توانست در حوزه پویانمایی جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کند و مخاطبان فراوانی را به سینما جذب کند. طبق آخرین آمار این پویانمایی پنج میلیارد فروش کرد و این میزان فروش، تجربه‌ای موفق برای انیمیشن‌سازی در کشور است.
 
این انیمیشن چهارمین فیلم پرفروش سال 94 بود. گروه سازنده «شاهزاده روم» چند روزی است که از انیمیشن «فیل شاه» رونمایی کرده‌اند و این اثر در مرحله پیش تولید است به همین دلیل با هادی محمدیان کارگردان و حامد جعفری تهیه کننده هر دو اثر گفتگویی ترتیب دادیم.
 
حامد جعفری در خصوص «شاهزاده روم» معتقد است:‌ این اثر محصول گروه پرتلاشی بود که در فجر سی و سه به نمایش درآمد و در آنجا تقدیر شد و این اثر جزو پرطرفدارترین آثار سینمای ایران در سال 94 به حساب می‌آید. همچنین «شاهزاده روم» در کشورهایی نظیر لبنان نیز اکران‌های موفقی داشت و به عنوان یک فیلم بین‌المللی در سینما حضور داشت.
 
در این خصوص کارگردان «شاهزاده روم» معتقد است:‌ این پویانمایی برای من و کل گروه خاطره‌ای بسیار خوب و مفید بود و من از استقبال مردم غافلگیر شدم. معتقد هستم تمام این موفقیت‌ها لطف خدا بوده و. شاید بتوان گفت که «شاهزاده روم» نقطه عطفی در سینمای انیمیشنی بود و با تمام نواقص موجود در کار می‌توان به عنوان یک اثر موفق از آن یاد کرد. امید دارم که بتوانیم در آینده از این تجربیات استفاده کنیم.
 
حامد جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به «فیل شاه» پرداخت و ابراز داشت: اولویت مجموعه‌ها کار کردن برای کودکان است و شعار کل گروه این است که «کودکان خود را آسوده خاطر به سینما بیاورید». با همین رویکرد «فیل شاه» را به سینما آوردیم که مضمونی دینی و انسانی دارد و کاراکترهای اصلی این اثر حیوانات هستند و داستان فیلی است که قرار است جای پدرش که رئیس قبیله است را بگیرد. مسئله مهم در «فیل شاه» این است که ذائقه کودکان در آن دیده شده است و یک بخش کار موزیکال است. در آینده نزدیک عوامل این کار و بخش‌هایی از آنونس آن را پخش خواهیم کرد.
 
محمدیان در این خصوص بیان کرد:‌ از همه تجربیات «شاهزاده روم» در «فیل شاه» استفاده می‌شود و به این اثر امید زیادی بسته شده است. در تلاش هستیم که «فیل شاه» به جشنواره فجر سی و پنجم در سال آینده برسد و به اکران آن در سال 96 فکر می‌کنیم.
 
در انتهای این گفتگو تهیه کننده دو اثر «شاهزاده روم» و «فیل شاه» از مشکلات این حوزه گفت و ابراز داشت: مهمترین معضل انیمیشن این است که این حوزه در سینمای ایران جدی گرفته نمی‌شود و همواره بحث حمایت از انیمیشن در تولید است. اما شاهد آن هستیم که هرگاه نهادهای فرهنگی در حوزه انیمیشن وارد شدند، آثار خوبی را از آن‌ها مشاهده نکردیم در «شاهزاده روم» این تجربه وجود داشت که با سرمایه خصوصی کار جلو رفت و نتیجه‌اش این بود که اکران موفقی داشتیم و مردم به سینما آمدند.
 
همچنین هادی محمدیان صحبت‌های پایانی خود را به آینده پرامید انیمیشن در سینما اختصاص داد و خاطر نشان کرد: امید آن می‌رود، انیمیشن با این سرعتی که گرفته است در چند سال آینده دو یا سه فیلم در صدر فروش سینمای ایران داشته باشد و بتواند به سینما رونق دهد و با جذب کودکان و نوجوانان برای هنر هفتم بهره اقتصادی داشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار