مراسم افتتاحیه داوری فوتبال ساحلی فیفا برگزار شد + مصاحبه

مراسم افتتاحیه کلاس داوری فوتبال ساحلی فیفا با حضور بن شعبان، رییس کمیته داوران، رییس دپارتمان فوتبال ساحلی، 30 داور و 5 ناظر داوری کشور امروز صبح در سالن آمفی تئاتر هتل آکادمی آغاز شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان کلاس توجیهی و آموزشی پنج روزه داوری با حضور فریدون اصفهانیان، پریا شهریاری، اعضای کمیته داوران و بن شعبان مدرس فیفا از ساعت 9 صبح امروز برای داوران و ناظران فوتبال ساحلی کشور در هتل آکادمی ملی فوتبال آغاز شد.

در این دوره آموزشی بن شعبان به آموزش مباحث روز علم داوری فوتبال ساحلی خواهد پرداخت در مورد آمادگی جسمانی داوران مواردی ارائه خواهد کرد.

اصفهانیان: هدف ما در فصل پیش رو عملکرد کم نقص داوری است

فریدون اصفهانیان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)در ابتدای صحبت های خود گفت: از طرف خودم و اعضای کمیته داوران حاضر در این جمع به شما خیر مقدم می گویم . این کلاس پنج روزه و در دو بخش عملی و تئوری برگزار می شود. امیدوارم ثمره این دوره را در قضاوت های بی نقص شما در فصل پیش رو شاهد باشیم.

رییس کمیته داوران در ادامه افزود: برگزاری دوره های توجیهی و آموزشی پیش از شروع فصل مسابقاتی به داوران کمک می کند تا آنها در طول فصل کمترین اشتباهات را داشته باشند.

بن شعبان مدرس این کلاس از بهترین مدرسان داوری در سطح اروپا و جهان و در بحث آموزش بسیار سرآمد است.  بدون شک برگزاری این دوره تاثیر مثبتی در ادامه روند داوری های لیگ خواهد داشت. وی از فرانسه برای آموزش این دوره به تهران آمده است. امیدوارم در این مدت نهایت استفاده را از حضورش در این کلاس را ببریم و این دوره بتواند نقطه عطفی برای فوتبال ساحلی کشورمان باشد.

اصفهانیان در پایان گفت: کمیته و دپارتمان داوری همه تلاش خود را برای رفع مشکلات داوری انجام خواهد داد و امیدوارم فصل پیش رو عملکرد داوری بسیار بهتر از دوره های گذشته باشد. هدف ما در فصل پیش رو عملکرد کم نقص داوری است.

شهریاری: دو دوره مربیگری فیفا و ای اف اسی برای مربیان برگزار کردیم

پریا شهریاری درخصوص برگزاری کلاس توجیهی داوری فیفا گفت: فیفا هر ساله کلاس توجیهی داوری را برای کشورهای عضو و در راستای ارتقا سطح داوری برگزار می کند.

وی در ادامه گفت: در طول مسابقات بین قاره ای که آبان ماه در دبی برگزار شد، از بن شعبان دعوت کردیم که به ایران بیایند و با توجه به اینکه در طول سال فقط یک دوره کلاس داوری فیفا می توانیم برگزار کنیم و این دوره قبلا به فوتبال بانوان اختصاص داده شده بود، در ابتدا فیفا با برگزاری این دوره مخالفت کرد. ولی خوشبختانه با همکاری کمیته داوران رایزنی های لازم صورت گرفت و فیفا مجوز این دوره را صادر کرد.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در ادامه بیان کرد: همانطور که همه می دانیم بن شعبان یکی از بهترین مدرسین داوری در دنیا است، مطمئنم حضور ایشان در توسعه فوتبال ساحلی بخصوص در بخش داوری می تواند مفید باشد. در حال حاضر فوتبال ساحلی ایران در جهان مطرح است و ایران را به عنوان یکی از قطب های فوتبال ساحلی در دنیا می شناسند.

شهریاری در ادامه افزود: در چند سال گذشته سعی کردیم مسابقات لیگ فوتبال ساحلی کشور در بخش آقایان و بانوان به طور مرتب برگزار کنیم و پیش از آغاز فصل تقویم مسابقات را با توجه به برنامه های تیم ملی تنظیم و برنامه ریزی کرده ایم. 

وی در پایان گفت: پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر  فصل آینده دو دوره کلاس مربیگری فیفا و سطح یک کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای مربیان فوتبال ساحلی کشور برگزار کردیم. همچنین این دوره را نیز پیش از فصل برای شما برنامه ریزی کردیم و امیدوارم از این کلاس استفاده های لازم را ببرید،  چرا که کسب تجربه و آشنایی با علم روز در هر رشته در گرو تعاملات و دوره های آموزشی سطح بالای بین المللی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار